وحدت، نیاز ضروری جامعه امروز است

امام جمعه بجنورد با اشاره به ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و پیش رو بودن هفته وحدت گفت: وحدت نیاز ضروری جامعه امروز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد «حجت الاسلام رضا نوری» روز جمعه 15 مهرماه در خطبه های نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: پیامبر پیام آور مهربانی و رحمت بودند، پیام آور وحدت و همدلی بودند، ایشان آمدند تا جامعه را از فساد نجات دهند تا بشریت را از عقاید فاسد نجات دهند و از منجلاب بیرون بکشند و مردم را به سوی بهشت و سعادت راهنمایی کنند.

 

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: پیامبر آمد تا اخلاق حسنه را در جامعه رواج دهد، حریص بود برای نجات، هدایت، ارشاد و راهنمایی، نجات از شرک و آلودگی جامعه و نسبت به مومنین رئوف و رحیم بود، به جای نفرین دشمنانی که وی را آزار می دادند برایشان دعا می کرد.

 

حجت الاسلام نوری اضافه کرد: یکی از مسائل مهم در زندگی پیامبر بحث وحدت بود که امروز نیاز ضروری جامعه ما است، ایشان برای ایجاد وحدت آمد بین انصار و مجاهد عقد اخوت خواند تا وحدت در جامعه بیشتر حاصل شود و به دنبال این بود که اختلافات از بین برود.

 

وی تصریح کرد: امروز این تبلور و تجلی وحدت را می بینیم و کشورهای مسلمانی که با یکدیگر اختلاف، تفرقه و دعوا دارند، اگر تفرقه در جامعه باشد دشمنان سوء استفاده می کند اما ملت ایران تا امروز با کلمه واحده توحید در کنار هم بوده و یکپارچه شیعه و سنی، کوچک و بزرگ و پیر و جوان همه از اقوام و طوائف کنار هم بودند و توانستند جنگ هشت ساله را به نتیجه برسانند و خیلی از فتنه ها را از بین برده و خاموش کنند.

 

وی بیان کرد: وحدت، موجب قدرت است، تفرقه موجب ضعف ملت ها است، در این هفته سفارش ما به تمام برادران دینی این است که وحدت داشته باشند و شیعه و سنی و طوائف مختلف باید این وحدت را داشته باشند در این صورت دشمن به هیچ نتیجه ای نمی رسد و هیچ فتنه ای نمی تواند این مردم را از پای در بیاورد.

 

امام جمعه بجنورد ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی عنوان کرد: اصل و فرع کردن؛ قصه هایی است که در جامعه ایجاد می شود، مردم از زمانیکه ما انقلاب کردیم تا الان آنچه برای دشمنان اصل بوده نابودی جمهوری اسلامی بوده و تضعیف انقلاب اسلامی و آنچه که آنان را ناراحت می کند ایران قوی است و نمی خواهند این نظام استقلال داشته باشد و توفیق پیدا کند و در برنامه هایش موفقیت پیدا کند و به دنبال ایجاد مشکل و بهانه است.

 

 

 

کد خبر 1221372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha