مردم انتظار دارند مشکلات آنها با حرکت های جهادی برطرف شود

حجت الاسلام عرب پور گفت: مردم انتظار دارند با حرکت های جهادی مشکلات آنها برطرف شود و کارهای مردم در حوزه اداری نیز با سرعت پیگیری و انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام «مهدی عرب پور» در خطبه های نمازجمعه(۱۵مهر) با اشاره به نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت امام عصر عجل الله تعالی گفت: امام زمان چون آخرین وصی معصوم پیامبر هستند دشمن در تلاش برای نابودی آن حضرت و تفکر مهدویت است.

 


 

خطیب موقت جمعه کرمان افزود: به همین دلیل مباحث زیادی پیرامون امام زمان از جمله اصل مهدویت، ولادت حضرت، غیبت، امامت حضرت، ظهور، انتظار و وظایف منتظران مطرح است.

 

 

 

وی به آیات ۲۸ سوره زخرف، ۸۶ سوره هود، ۶۲ سوره نمل در خصوص امام زمان عجل الله تعالی توجه داد و اظهار کرد: امام معصوم نسبت به مومنان و مسلمانان مانند یک پدر دلسوز و نگران است.

 

 

 

حجت الاسلام عرب پور بر لزوم مراقبت نسبت به رفتار و کردار در راستای تجدید بیعت روزانه با امام زمان تاکید و بیان کرد: حضرت بر رفتار و اعمال ما شاهد است و انتظار دارد سبک زندگی و گفتار و رفتار و نوشتار ما مرضی پروردگار باشد.

 

 

 

وی در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور تصریح کرد: این حرکت ها به لحاظ آسیب به اموال مردم و گرفتن وقت نیروها و مردم، به ضرر است و دشمن هم از این جریانات سوء استفاده می کند و می‌خواهد زهر خود را بیشتر بریزد.

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود در جمع نیروهای مسلح درباره اصل موضوع و نقش دشمن در این حوادث تحلیل جامعی داشته اند.

 

 

 

وی با بيان اينکه ریشه یابی این صحنه ها مشخص می کند که توسط دشمنان این ملت و استکبار جهانی و در راس آنها آمريکا طراحی و با کمک اسراییل و برخی عوامل داخلی اجرایی شده است؛ گفت: این حرکت ها از همان ابتدای انقلاب بوده و تا زمانی که دست از انقلاب و اسلام بر نداریم، این حرکت ها خواهد بود.

 

 

 

حجت الاسلام عرب پور با تاکید بر اینکه باید بدانیم چه کسانی پشت صحنه هستند و پول خود را برای این حرکت ها خرج و فضای تبلیغاتی و رسانه ای خود را فعال می کنند، افزود: این در حالی است که در موارد مشابه از جمله فرانسه شاهد بودیم که عکس العملی نداشته و بیانیه نداده اند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه عده ای در داخل کشور برای براندازی نظام متحد شده اند که برخی از آنها سلطنت طلب هایی هستند که با پول دزدیده شده از ملت رسانه دارند؛ ادامه داد: برخی از آنها نیز منافقینی هستند که دستشان به خون ملت آلوده است و مردم جنایات آنها را می دانند.
 

 

 

حجت الاسلام عرب پور، گروهی دیگر را تجزیه طلبان در شرق و غرب کشور و گروهی را برخی از فرقه ها دانست که این گروه ها را صحنه گردانی می کنند و اظهار کرد: حساب صحنه گردانان این حوادث از حساب مردم جدا است.

 

 

 

وی با بیان اینکه مردم حساب خود را از این گروه ها و افراد جدا کرده اند و شناسایی این  افراد با دستگاه های امنیتی و برخورد قاطع قانونی با آنها بر عهده  قوه قضائیه است؛ افزود: تعدادی از جوانان کشور که اطلاعات کافی از انقلاب، نظام و دفاع ندارند نیز در  حوادث اخیر به کمک آنها آمده اند و صحنه گردانان این حوادث از این جوانان سوء استفاده می کنند که باید این جوانان ارشاد و راهنمایی شوند تا بدانند نباید در خدمت دشمن باشند.

 

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان گفت: بهانه ها برای اغتشاش زیاد بود اما یکی از این بهانه ها، مرگ آن دختر جوان بود که موجب تاسف همه شد و علت آن در دست بررسی است اما تا روشن شدن علت اصلی آن، شاهد حمله به نیروهای انتظامی، جسارت به قرآن و حجاب هستیم و بهانه آنها آزادی برای زن ها است و اینگونه است که فردی لخت می شود و این را آزادی می داند و عده ای نیز  زن مسلمانی را که می خواهد حجاب داشته باشد را می گیرند و حجاب از سر او بر می دارند.

 


 

وی تاکید کرد: هیچ مسئولی از اعتراض ناراحت نمی شود و اگر مدیری وظایف خود را به طور کامل اجرا نکند، ممکن است موجب اعتراض مردم شود و اینگونه اعتراضات همواره بوده و رسیدگی شده اما اغتشاش با اعتراض فرق دارد زیرا در اعتراض تفنگ دست کسی نیست.
 

 

 

 

حجت الاسلام عرب پور همچنین حادثه تروریستی جمعه هفته گذشته در زاهدان را طراحی و برنامه ریزی شده دانست و توهین به مقدسات را باعث جریحه دار شدن قلوب مومنین خواند و اظهار کرد: چگونه دلی آرزده نشود که خواهر مسلمان مورد اهانت قرار بگیرد و زیر لگدهای دشمنان حجاب از سر او برداشته شود؟

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه این حرکت ها قطعاً با  برخورد قاطع مسئولان روبرو خواهد شد و این افراد به مجازات خود می رسند؛ درخواست های مطرح شده در حوادث اخیر را مفتضحانه خواند و اظهار کرد: برهنگی را تقاضا می کنید؟ نمی بینید زنان مسلمان، قبل از انقلاب برای حفظ دین و حجاب به مدرسه نمی رفتند اما امروز با حفظ حجاب و عفاف خود در صحنه های مختلف هستند؟ آیا برهنگی به معنای آزادی است؟

 

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان خاطرنشان کرد: حضور با بصیرت مردم توطئه های دشمنان را خنثی کرد و مردم در صحنه های مختلف از ارزش ها، انقلاب و ولایت حمایت کردند که  از حضور به موقع مردم صمیمانه تشکر می کنم.

 

 

 

وی با قدردانی از سخت کوشی نیروهای امنيتی، شورای تامین و به خصوص نیروی انتظامی که مظلوم واقع شد؛ ادامه داد: تعدادی از جوانان اغفال شده با عاملان اصلی این حوادث همراهی کردند و دستگاه های فرهنگی باید جهاد تبیین را در دستور کار قرار دهند زیرا جوانان فطرت های پاک دارند و دشمن برخی مشکلات جزئی را برای آنها بزرگ کرده و باید مسائل را برای آنها تبیین کنیم.

 

 

 

حجت الاسلام عرب پور با تصریح به این مطلب که فضای مجازی افسارگسیخته مزاحم زندگی مردم است، بیان کرد: از دولت و مجلس می خواهیم نسبت به فضای مجازی و فعالیت های این فضا تدبیر لازم را بیاندیشند و البته زمینه استفاده مثبت از این فضا نیز فراهم شود.
 

 

 

 

وی در خطاب به مسئولین با متذکر شدن این مطلب که این مردم در صحنه های مختلف نشان داده اند که دلسوز، همراه وآگاه هستند و مشکلاتی دارند و در راس مشکلات آنها مسائل اقتصادی است و باید برای حل این مشکلات اقدام شود؛ اظهار کرد: در این دولت تلاش های زیادی شده و مردم انتظار دارند با حرکت های جهادی مشکلات آنها برطرف شود و کارهای مردم در حوزه اداری نیز با سرعت پیگیری و انجام شود.

 


 

خطیب موقت جمعه کرمان با افزودن این مطلب که هر عملی که موجب رنجش مردم شود، فراهم کردن زمینه برای دشمن است؛ تأکید کرد: مدیران باید زمینه ای را فراهم کنند که مردم در کنار نظام و انقلاب باشند و با این اقدامات؛ دشمن از میدان این عمل های مفتضخانه بیرون خواهد شد.

 

 

وی هفته وحدت را تبریک گفت و هفته نیروی انتظامی و سالروز تشکیل دانشگاه علمی -کاربردی را هم گرامی داشت.

 

کد خبر 1221379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha