تکذیب خبر قسطی شدن پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش

احمدی سنگری ضمن تکذیب خبر قسطی شدن پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش گفت: منابع این کار در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدرضا احمدی سنگری» شامگاه پنج ‌شنبه( ۱۴ مهرماه) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: مجلس در راستای بررسی روند پروژه‌های نهضت ملی مسکن از وزیر راه و شهرسازی خواست تا در مجلس حاضر شود و گزارشی از این مورد ارائه دهد.

 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس وضعیت مسکن در جامعه را بسیار بغرنج و ناراحت کننده خواند و عنوان کرد: متاسفانه سامانه املاک و اسکان برای شناسایی خانه‌های خالی راه‌اندازی نشده است و مردم از افزایش ولنگار اجازه بها واقعا ناراحتند و دولت باید در این مورد پاسخگو باشد.

 

نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس تصریح کرد: قانون برای خانه‌های خالی و خانه‌های گردشگری در قالب خانه مسافرها تعریف دقیقی دارد قطعا اگر تا سه ماه دیگر سامانه املاک و اسکان راه‌اندازی شود دیگر شاهد مشکلاتی در این حوزه نخواهیم بود.

 

احمدی سنگری درباره خبر قسطی شدن پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش هم اضافه کرد: خیر این موضوع آنطور که در جامعه مطرح شده نیست زیرا توهینی به معلمان است بلکه کمیسیون آموزش و تحقیقات پیگیر است تا این پاداش که سالها پرداخت نشده و در بودجه ۱۴۰۱ منابع آن دیده شده و با همکاری دولت در چند نوبت پرداخت شود.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آخرین اقدامات برای ساماندهی معلمان قراردادی و طرحی را هم برشمرد و ابراز داشت: مجلس طرحی را در این مورد برای ارائه به صحن مجلس آماده کرده بود اما دولت خواست تا خودش لایحه‌ای از این زمینه تدوین نماید بنابراین در صورت ارائه لایحه هم موضوع اجرا و هم تخصیص بودجه برای مجلس راحت‌تر است.

 

وی در مورد بحث رتبه‌بندی معلمان هم اظهار داشت: گروهی ۸۰ هزار نفره و مهر آفرینان از این امر جا مانده‌اند و با رایزنی‌هایی که از وزارتخانه انجام دادیم قرار شد در همین مهر ماه رتبه‌بندی معلمان را برای مهرافرینان پرداخت خواهند کرد.  

 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ادامه به بحث ساماندهی پسماند اشاره کرد و ضمن تشکر از استاندار گیلان یادآور شد: متاسفانه قرار بود بهسازی پسماند مدفن سراوان تاکنون تمام شود اما تعلل هایی در این زمینه شکل گرفت و عدم ثبات مدیریتی در شهر رشت و تعویض گاه و بیگاه شهردار به برنامه مدیریت پسماند آسیب جدی وارد کرده است. 

 

نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس افزود: بنده با وزیر کشور و رئیس جمهور در مورد برنامه مدیریت پسماند مدفن سراوان صحبت کردم و وزیر بازدیدی هم از منطقه داشت و کارها داشت به خوبی پیش می‌رفت اما بعد از عوض شدن شهردار رشت مجددا ما به نقطه اول خط و به عقب برگشتیم. 

 

احمدی سنگری تصریح کرد: رئیس جمهور، وزیر کشور و استاندار گیلان وعده دادند که در پایان سال ۱۴۰۱ دیگر زباله‌ای وارد سراوان نشود و امیدواریم با پیگیری‌های خوبی که استاندار گیلان شروع کرده و با ثبات مدیریتی در شهر رشت این مهم تحقق پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه برای استقرار ادارات در خمام جلسات زیادی برگزار کردیم و ادارات کل باید در این زمینه پاسخگو باشند خاطرنشان کرد: برای کاهش بار ترافیکی شهر رشت و اجرای پروژه‌های مربوط به آن از جمله رینگ ۹۰ متری هم پیگیر هستیم تا سریعتر اجرایی شوند.

کد خبر 1221381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha