طرح آب‌رسانی به ۹۱۳ روستای خوزستان افتتاح شد

مراسم افتتاح طرح آبرسانی به ۹۱۳ روستای خوزستان امروز جمعه همزمان با آبرسانی به یک‌هزار و ۵۰۰ روستای کشور با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس و به صورت نمادین در شهرستان حمیدیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، مراسم افتتاح طرح آبرسانی به ۹۱۳ روستای خوزستان امروز جمعه (۱۵ مهر) همزمان با آبرسانی به یک‌هزار و ۵۰۰ روستای کشور با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس و به صورت نمادین در شهرستان حمیدیه برگزار شد.

 

محمدرضا کرمی نژاد در این آیین با تشکر و تقدیر از همه عزیزانی که در به سر انجام رساندن این طرح‌ها نقش داشته‌اند اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح طرح آبرسانی به یک هزار و ۵۰۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد ریال هستیم که این‌ موضوع گواه بر حل مسئله آب هزار و ۵۰۰ روستا در استان است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان با دارا بودن پنج رودخانه بزرگ مشکل آبی داشت افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون طرح‌های آبرسانی زیادی در این استان انجام شد.

 

وی با بیان اینکه ۱۳۶ هزار خانوار از این طرح بهره‌مند شدند و بیشترین سهم مربوط به روستاها دشت‌آزادگان بود که ۱۲۳ روستا آب‌دار شدند اضافه کرد: در پایان سال آینده جشن آبرسانی به تمام مناطق دارای مشکل استان را خواهیم گرفت.

 

آقا رضا فتوحی نیز خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور تاکید ویژه ای به مسئولان برای آبادانی هرچه بیشتر خوزستان کرده‌اند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: امروز روز ملی روستا است که این روز بزرگ را به روستاییان که مهمترین و موثرترین اقشار در تامین محصولات کشاورزی و غذایی کشور هستند تبریک می‌گویم.

 

وی ابراز کرد: برای ماندگاری روستاییان در روستاها لازم است که آب آشامیدنی و بهداشت و رونق در بخش دامداری و کشاورزی فراهم باشد تا به شهرها مهاجرت نکنند.

 

فتوحی اذعان کرد: برخی مناطق خوزستان که از سد کرخه آب شرب آنها تامین می‌شد به دلیل خشکسالی در این حوضه با مشکلاتی موجه شدند که تلاش شد در قالب طرح غدیر از سد دز به این مناطق آبرسانی شود.

 

وی با اشاره به اینکه کیفیت آبی که از دز منتقل می‌شود پنج برابر آب قبلی است و در حال حاضر اغلب این مناطق آب دز را دریافت کرده‌اند ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم به یک‌هزار و ۵۰۰ روستا در خوزستان عملیات آبرسانی انجام گرفته که ۹۱۳ نهایی و وارد مدار شده اند که امروز افتتاح شدند.

 

معاون اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه روستاییان و عشایری سنگر تولید مواد غذایی و اشتغال کشور هستند یاد اور شد: خوزستان تکیه‌گاه کشور در بحث امنیت غذایی است و با داشتن بیش از چهار هزار روستا تاکنون نقش عظیمی را در تولید محصولات کشاورزی داشته است.

 

کد خبر 1221386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha