روند رو به رشد تولید در کشور/اختصاص ۵۱ هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و تضمین اوراق بنگاه‌های تولیدی

فاطمی امین با مثبت ارزیابی کردن روند رو به رشد تولید در کشور گفت: صادرات کشور در پنج ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،‌ سیدرضا فاطمی امین امروز(۱۵ مهرماه) در سفر به مازندران در بازدید از شرکت‌های لبنی و تولید شیر و فرآورده‌های صنعت در شهرستان آمل اظهار کرد: توازن سرمایه‌گذاری در کشور، بازسازی و نوسازی صنایع، راه اندازی واحدهای راکد و نیمه راکد، تامین مالی واحدهایی که نیازمند سرمایه در گردش هستند از جمله طرح ها و تصمیماتی بودند که نیازمند تامین مالی هستند و تفاهم نامه امضا شده بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی کمک می کند تا مبالغ بسیار مناسبی به این حوزه ها اختصاص یابد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در صنعت غذا به لحاظ کیفیت و تولید در وضعیت مناسبی هستیم و شرکت‌هایی بزرگی داریم که بیشتر محصول نهایی آنها با کیفیت بالا تولید می‌شود و در این بخش دست به صادرات می‌زنند.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های بزرگ در زمینه ماشین‌سازی ورود موفق داشتند، تصریح کرد: امروزه صنعت ماشین‌سازی و تجهیزات، صنعت برتر است البته باید بسنجیم تا چه زمانی می‌توانیم محصولات را به کشور اطراف صادر کنیم پش باید با تولید ماشین‌آلات، تجهیزات و فناورزی دست به تولید بزنیم و در زمینه ماشین‌سازی هم از تولیدکنندگان استقبال و هم حمایت می‌کنیم.

 

فاطمی امین بیان کرد: صنعت غذایی کشور هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ میزان تولید، رشد خوبی داشته که باعث افتخار است.

 

وی افزود: در کنار تولید و کیفیت از این به بعد باید به سمت افزایش محصولات دانش بنیان و ماشین سازی صنایع غذایی برویم.

 

فاطمی امین با اشاره به اینکه این مهم در شرکت کاله اتفاق افتاده است، ادامه داد: اتفاق خوبی که در شرکت کاله افتاده این بوده که این شرکت در کنار تولید محصولات لبنی به سمت تولید ماشین آلات غذایی هم رفته که بنده از مدیران، مهندسان و کارگران این شرکت تشکر می کنم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به روند مطلوب صادرات در سال جاری اظهار داشت: صادرات کشور در پنج ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش یافته است.

 

وی ادامه داد: اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی بنگاه های تولیدی، هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و تامین ۵۰ هزار میلیارد تومان برای تضمین اوراق واحدهای صنعتی فعال در بورس و ساز و کار تامین مالی زنجیره ای آنها از جمله مواردی بوده که از طریف تفاهم نامه با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تامین شده است.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت روند رو به رشد تولید در کشور را مثبت ارزیابی کرد.

کد خبر 1221402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha