موقوفات اصفهان برای رفع نیازهای اجتماعی کارگشا بوده اند

حجت الاسلام بیدرام گفت: موقوفات اصفهان برای رفع نیازهای اجتماعی مثل فقرزدایی، کمک به نیازمندان و احداث مجموعه های مورد نیاز در این شهرستان کارگشا بوده اند.

حجت الاسلام «روح الله بیدرام« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان به جایگاه وقف و نقش آن در رونق اقتصادی و رفع نیازهای اجتماعی اشاره کرد و اظهارداشت: این کارکردهای سنت حسنه وقف برای نسل های جدید باید بیشتر روشن شود که چقدر گذشتگان به این موضوع اهتمام داشته و امروز سرمایه ای برای جامعه شده است.

 

رئیس اداره اوقاف شهرستان اصفهان افزود: مردم اصفهان شناخت خوبی نسبت به کارکردهای وقف داشته و از ثمرات آن بهره مند شده اند که بخش زیادی از فقرزدایی، کمک به نیازمندان و احداث مجموعه های مورد نیاز در این شهرستان از محل موقوفات حاصل می شود.

 

وی تعداد موقوفات شهرستان اصفهان را هزار و 850 مورد اعلام کرد و گفت: 10 هزار و 500 رقبه از این موقوفات داریم که با تعدد نیت خیرین شاهد رفع بسیاری از نیازها هستیم.

 

موقوفه ای به قدمت هزار سال در اصفهان

 

حجت الاسلام بیدرام با اشاره به نیت خیراندیش واقفان اصفهانی تصریح کرد: یکی از موقوفات اصفهان در وسعت بیش از 700 هکتار فرصت درآمدی خوبی را بر اساس نیت واقف و نیاز جامعه ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: وجود موقوفه ای به قدمت هزار و 128 سال در این شهرستان باعث شده تا طی قرن های پیش تاکنون بخش عمده ای از نیاز مردم این خطه و بخش های دیگر کشور رفع شود.

 

رئیس اداره اوقاف شهرستان اصفهان درآمد موقوفات را فرصتی برای تامین نیازهای مردم بیان کرد و گفت: توزیع بسته های معیشتی، نیازهای دانش آموزان و خانواده های نیازمند، احداث مدرسه و اجرای طرح های فرهنگی و قرآنی از محل درآمد وقف تامین می شود.

 

وی به افراد متمکن و دارای ملک و دارایی توصیه کرد تا پیش از مرگ خود با وقف یک محل و دارایی با نیت مشخص به رفع نیاز جامعه و سعادتمندی خود کمک کنند.

 

به گفته حجت الاسلام بیدرام وقف و کار خیر بر اساس روایت پیامبر اسلام(ص) توسط خود فرد در دوران حیات بهتر از انجام آن توسط فرزندان و دیگران پس از مرگش خواهد بود.

کد خبر 1221436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha