تفرقه مورد مذمت قرآن است/ نسل امروز قربانی کم کاری فرهنگی هستند

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه یادآوری نعمت‌ها سبب افزایش نعمت می‌شود، گفت: از منظر قرآن کریم، یکی از شاخصه‌های جامعه مطلوب وجود انسجام اجتماعی بوده و با ایجاد تفرقه و اختلاف افکنی مخالف است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با اشاره به اغتشاشات اخیر اظهار کرد: از منظر قرآن کریم، یکی از شاخصه‌های جامعه مطلوب وجود انسجام اجتماعی و همبستگی بین آحاد جامعه است و بارها تذکر می‌دهد که مواظب باشید دچار اختلاف نشوید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه یادآوری نعمت‌ها سبب افزایش نعمت  می‌شود، افزود: نعمت اخوت و انسجام، الفت اجتماعی و برادری به برکت وجود پیامبر گرامی اسلام شکل گرفت.

آیت الله شعبانی موثقی بیان کرد: قوانین الهی محور وحدت و محور انسجام در جامعه است و از منظر دینی همه باید ملتزم به قوانین الهی باشیم و در همه دنیا به این شکل است که برای جلوگیری از اختلافات همه باید ملتزم به قانون باشند.

وی گفت: همه کشورهای دنیا قوانینی دارند و از منظر اجتماعی و حقوقی قانون را محور انسجام می‌دانند؛ بنابراین همه باید به قانون احترام بگذاریم و مسئولان بیشتر باید این مسئله را رعایت کنند.

امام جمعه همدان مطرح کرد: دومین محور وحدت در شهر مدینه، ولایت و رهبری پیامبر اسلام است و از ابتدای اسلام، رهبری دینی و سیاسی می‌تواند وحدت ایجاد کند؛ همان طور که در حوادث اخیر بیان مقام معظم رهبری و موضع‌گیری ایشان، موضوع فتنه و دشمنی دشمن را نشان داد.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه رهبری در طول ۴۲ سال گذشته محور وحدت جامعه بوده است، تصریح کرد: مسئله فقط جمهوری اسلامی و اسلام نیست؛ بلکه این است که دشمن ایران قوی و ایران مستقل را نمی‌تواند ببیند.

وی مطرح کرد: آمریکا با هر کشوری که به سیاست‌های آن توجه نکند دشمن است و بنا ندارد بگذارد کسی در مقابل او حرف بزند و فرقی ندارد که کشور کمونیستی چین باشد یا جمهوری اسلامی ایران و روسیه باشد.

امام جمعه همدان افزود: اگر کشوری بخواهد مقابل آمریکا بایستد او با برنامه‌ریزی، تحریم و ایجاد اغتشاش به آن ضربه می‌زند و برنامه‌ریزی دشمن این است که شکاف اجتماعی را در کشور دامن بزند که به ضرر همه ملت است.

آیت الله شعبانی ببا بیان اینکه دشمنان به دنبال تضعیف ایران بزرگ و قوی هستند، اضافه کرد: بیان واقعیت‌ها و راهکارهای درست برای اصلاح مفاسد، راهکار رویارویی با مشکلات است که سبب قوام کشور می‌شود.

وی با اشاره به خسارت سنگین اغتشاشات اخیر به کشور تصریح کرد: می‌توان ساز و کارهای حقوقی برای بیان اعتراض‌ها بدون اغتشاش، آشوب و ایجاد ترس و ناامنی در جامعه را تعریف کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نسل امروز از ظلم و جور زندان‌های پهلوی و زجرهایی که این ملت کشید تا ظالمان را بیرون کنند؛ خبر ندارند و امروز همه ما موظف هستیم به جای اتهام زدن به این نسل و برخورد خاص با این جوان‌ها که گاهی کم کاری و خلف وعده دیده‌اند؛ آنها را راهنمایی کنیم.

آیت الله شعبانی موثقی تصریح کرد: حقانیت اسلام و حکومت دینی با عملکرد مسئولان سنجیده نمی‌شود و ما باید مسئولان را با اسلام بسنجیم نه اینکه فهم اسلام را به عملکرد مسئولان گره بزنیم.

وی گفت: اسلام همان چیزی است که مرجعیت، امام بزرگوار، رهبر معظم انقلاب در مواضع خود تبیین می‌شود؛ مراجعی که از روی هوای نفس، قدرت طلبی سخنی نمی‌گویند و می‌دانند قیامت در پیشگاه الهی باید پاسخ گو باشند.

آیت الله شعبانی موثقی بیان کرد: امروز حوزه‌های علمیه، صدا و سیما، آموزش و پرورش، متولیان فرهنگی بدانند که وقت قیام برای تبیین است و همه ما موظف هستیم که این کار را انجام دهیم.

وی افزود: تعطیلی حدود الهی به ویژه در برخورد با مفاسد اقتصادی در ذهن نوجوان تأثیر دارد و رها شدن فضای مجازی و قتل عام فرهنگی در آن، نظام آموزشی و پرورشی و بی توجهی برخی خانواده‌ها به ارزشهای الهی از مهمترین مشکلات امروز است.

امام جمعه همدان ادامه داد: بحرانی که در ظاهر ایجاد شده، فرصتی است که با مطالعه و بررسی، نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و راهکارهایی برای برطرف کردن آن تعریف کنیم.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به طولانی شدن زمان آبرسانی به همدان و قطعی آب در برخی مناطق هم گفت: آیا مسئولان از مشکلات مطلع هستند زیرا مردم مدت‌ها است که منتظر عمل به وعده‌های تأمین آب هستند.

وی افزود: کشاورزان چاه‌های خود را در اختیار مسئولان قرار دادند؛ لوله کشی تا تصفیه خانه هم انجام شده، به گفته استاندار آب خوبی هم داریم، اما مشخص نیست چرا هنوز مشکل وجود دارد.

امام جمعه همدان بیان کرد: شاید برخی می‌خواهند ایجاد نارضایتی کنند و مسئولان باید این موضوع را بررسی کنند تا مشکل برطرف شود.

آیت الله شعبانی با عذرخواهی مجدد از مردم همدان بابت قطعی آب تصریح کرد: آیا غیر از من، فردی نیست که با مردم سخن بگوید و آیا آبرسانی وظیفه من است، که اگر هست؛ حوزه علمیه را بسیج کرده و آبرسانی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1221440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha