هدف آموزش استین تغییر نگرش دانش آموزان است

قربانی با اشاره به اینکه هدف آموزش استین تغییر نگرش دانش آموزان است، گفت: این روش یک مهارت آموزی است و دانش آموزان را به سمت اهدافی که یادگیری بتواند منجر به کار افرینی شود، سوق می دهیم.

«مریم قربانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی در حاشیه برگزاری ششمین دوره منتخبین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری در خصوص برگزاری کارگاه کاوشگری در چهارچوب استیم، با اشاره به اینکه در این کارگاه 45 نفر شرکت کرده بودند، افزود: در این طرح پروژه عملی را پیاده کردیم و همکاران ماشین مسابقه ای را طراحی کردند. این وسیله باید دارای سرعت متوسط بیشتری باشد. در این برنامه توجه ویژه به بحث زیبا شناختی، هنر و مهارت های زبانی در ارائه و نقد و بررسی توسط گروه ها و اهداف برنامه درسی مورد نظر قرار گرفت. 

 

دبیر دبیرخانه کیفیت بخشی آموزشی علوم تجربی اظهار کرد: از تمام استان های کشور در این برنامه حضور داشتند و هر کدام وسیله تفاوت طراحی کردند، چون ما ابزار های متفاوتی را در اختیار آن ها گذاشته بودیم و پرسش به گونه ای در چهارچوب استیم طراحی می شود که راه حل های متفاوتی داشته باشد.  در واقع کاوشگری در چهارچوب استیم تلفیقی از دروس محتلف است.

 

وی در پاسخ به این پرسش که این روش چه تاثیری در روند رشد آموزش دانش آموزان دارد؟ افزود: هدف اصلی ما در این آموزش ها تغییر نگرش دانش آموزان است و در واقع یک مهارت آموزی است و هنرجوبان را به سمت اهدافی که این یادگیری بتواند منجر به کار افرینی شود، سوق می دهیم. بنابراین این روش توجه ویژه دانش آموزان به پرورش تفکر انتقاد و خلاق و و دست ورزی آن ها و تقویت نگرش کارافرینی دارد. 

 

قربانی به تفاوت شیوه سنتی و این روش اشاره کرد و گفت: در آموزش های سنتی و انفعالی به جزئیات توجه نمی کنیم و ناخودآگاه توجه دانش آموزان از کلاس درس منحرف می شود. در این کارگاه تک تک افراد مشغول بودند و هیچ فردی بیکاری را مشاهده نکردید و هر کسی دوست داشت در این تعامل و بحث گروهی و مهارت ها حضور فعال داشته باشد . 

 

دبیر دبیرخانه کیفیت بخشی آموزشی علوم تجربی به پیشینه این روش اشاره کرد و گفت: روش استیم در سال 1997 میلادی آغاز به کار کرده و رشد تصاعدی در بین کشورهای توسعه یافته داشته و امیدواریم با حضور اقای دکتر یزدانی به طور جدی در برنامه درسی قرار بگیرد و در سطح کف کلاس های درس ما نهادینه شود.

 

گقتنی است جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری به رشد کیفیت آموزشی کشور و بهره وری بیشتر در کلاس درس کمک می کند.

کد خبر 1221462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha