باید از ظرفیت های مردمی برای موفقیت در عرصه فرهنگ بهره برد/ضرورت حمایت نهادهای فرهنگی کشور از جوانان

اسماعیلی با بیان اینکه برای موفقیت در عرصه فرهنگ باید از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم، گفت: با عنایت به رهنمودها و بیانات رهبر انقلاب، اگر از ظرفیت مردم خصوصاً نسل جوان مؤمن و انقلابی استفاده کنیم بر بسیاری از مشکلات فرهنگی فائق می آییم.

رفیع الدین اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم با اشاره به این که برای موفقیت در عرصه فرهنگ می بایست هر چه بیشتر و بهتر از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم،گفت: با عنایت به رهنمودها و بیانات مقام معظم رهبری به خوبی متوجه می شویم که اگر از ظرفیت مردم خصوصاً نسل جوان مؤمن و انقلابی حداکثر استفاده را بکنیم، یقیناً بر بسیاری از مشکلات و تنگناها در حوزه مسایل فرهنگی فائق می آییم.

 

نائب رئیس انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم افزود: راهکار تأثیرگذار برای مقابله با معضلات فرهنگی و اجتماعی آن است که سررشته امور را به دست مردم و دغدغه مندان انقلابی بسپاریم و در این بین، نهادهای دولتی و حاکمیتی بیشتر نقش حمایتی و نظارتی را داشته باشند به این معنا که بسترها و زیرساخت های لازم به منظور اجرای عملیات مؤثر فرهنگی را فراهم نمایند.

 

رئیس مؤسسه "شناخت" همچنین گفت: اگر به همین نکته توجه شد و این اصل مورد عمل قرار گرفت، خواهیم دید که به نحوی جلوی خیلی از موازی کاری ها در عرصه فرهنگی نیز گرفته می شود و در نهایت خروجی آن چیزی خواهد بود که مورد رضایت مردم و رهبری نظام است.

 


وی بیان داشت: واقعیت آن است که با وجود همه مشکلات و سختی ها ، ما ظرفیت های عظیمی در عرصه های فرهنگی داریم که اگر این ظرفیت ها به درستی مورد شناسایی قرار گرفته و از آن ها به نحو مطلوب بهره برداری شود، بسیاری از مشکلات و بحران ها به تدریج مرتفع می شود.

 

نائب رئیس انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم تاکید کرد:اما لازمه آن، این است که در عرصه تحقق جهاد تبیین و لبیک به فرمایشات رهبر عزیزمان، به دنبال استفاده از فرصت ها باشیم و از ابزارهای فرهنگی به کمک همین مردم و جوانان مؤمن و انقلابی به درستی استفاده نماییم.

کد خبر 1221583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha