مرمت یک مسجد تاریخی در بلغارستان

مسجدی تاریخی در یکی از روستاهای بلغارستان مرمت شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکه، دکتر مصطفی حاجی، مفتی جمهوری بلغارستان گفت: مسجد تاریخی در روستای « Shivarovo » مرمت شد.

 

وی به ساکنان این روستا به خاطر مرمت این مسجد تبریک گفت و در مراسم افتتاح آن بر اهمیت نقش مساجد در تربیت جوانان و انتشار اخلاق اسلامی تاکید کرد.

 

دکتر مصطفی حاجی همچنین گفت: این مسجد با استقبال مسلمانان رو به رو خواهد شد و در آن دوره های آموزش قرآن کریم نیز برگزار می شود.

 

شیخ صلاح الدین، مفتی استان بورگاس نیز از افرادی که در مرمت این مسجد کمک و همکاری کردند، تشکر کرد و برای آنان خیر و برکت مسئلت کرد.

 

دارالافتاء بلغارستان سال گذشته از اجرای طرح های تبلیغاتی و اسلامی خبر داده بود که مرمت مساجد قدیمی نیز از جمله آن موارد بود.

 

بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی اروپا واقع شده است و پایتخت این کشور شهر صوفیه است. جمعیت این کشور بالغ بر ۶٬۸۳۸٬۹۷۸ (در سال ۲۰۲۲) نفر است که هر ساله یک در صد از آن کاسته می‌شود. بلغارستان بیشترین رشد منفی جمعیت را در جهان دارد.

 

زبان رسمی این کشور بلغاری و واحد پول آن لِف با واحد جز ستونیکیی است. حدود ۸۵ درصد از مردم آن بلغاری‌ تبار و بقیه بیشتر ترک و کولی هستند. بلغارستان چهاردهمین کشور بزرگ در اروپا است.

کد خبر 1221604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha