استاندارد به واحدهای تولیدی نگاه حمایتی و ارشادی داشته باشد

اعلایی گفت: نوع مواجه استاندارد با واحدهای تولیدی باید جنبه ارشادی، توجیهی و حمایتی داشته باشد و به عنوان کسانی که به نمایندگی از مردم کار کنترل کمیت و کیفیت را بر عهده دارند، کار را انجام دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدمهدی اعلایی» در جلسه شورای استاندارد که امروز (شنبه ۱۶ مهر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: حساسیت و دقت شما در اداره کل استاندارد برای توجه به منافع مردم ارزشمند است و نظارت بر کیفیت و کمیت ارائه کالاها کارهای خوبی است و استانداردهای باید در این حوزه ورود داشته باشد.

 

استاندار قزوین ادامه داد: البته ورود به این مقولات از سوی استاندارد نباید به نحوی باشد که واحدهای تولیدی در شرایط سخت فعالیت این روزها مواجه با مداخله گر جدیدی باشند و منجر به فضاهایی شود که برای واحدهای تولیدی خیلی خوشایند نیست.

 

وی عنوان کرد: نوع مواجه استاندارد با واحدهای تولیدی باید جنبه ارشادی، توجیهی و حمایتی داشته باشد و به عنوان کسانی که به نمایندگی از مردم کار کنترل کمیت و کیفیت را بر عهده دارند، کار را انجام دهید.

 

اعلایی اعلام کرد: اداره کل استاندارد لازم است از ظرفیت های قانونی خود استفاده کند، قانون گذار هرجا تکلیفی را تعیین کرده برای عدم اجرای تکلیف جرائمی را در نظر گرفته است که باید این موارد احصاء کرده و باید اطلاع رسانی مناسبی از الزاماتی که باید رعایت شود، صورت گیرد هم از ظرفیت های قانونی استفاده شود تا خطاها مشمول جرائم قرار گیرد.

 

وی در پایان با اشاره به ضرورت ایمنی آسانسورها یادآور شد: بحث آسانسور موضوع مهمی است و باید در این خصوص تدبیر کرد و همچنین لازم است از ظرفیت های قانونی در برخورد با شرکت هایی که تعرفه زیاد و بسیار بالا برای استاندارد سازی می گیرند، استفاده شود.

 

کد خبر 1221652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha