انتخاب همدان  به عنوان پایلوت استاندارد سازی خدمات گردشگری در کشور

اسلام پناه در سفر به همدان گفت: همدان به عنوان مرکزیت استانداردسازی خدمات گردشگری سیاحتی مانند خدمات گردشگری وابسته به میراث فرهنگی، هتل‌ها، تجهیزات رستوران‌ها، دسترسی‌ها و ... انتخاب شده است‌.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان، «مهدی اسلام پناه» صبح امروز (16 مهر) در نشست خبری با خبرنگاران در سالن جلسات اداره کل استاندار همدان ضمن تبریک هفته استاندارد گفت:  عمر سازمان استاندار یکصد سال است و اولین سازمانی است که قبل از تشکیل سازمان بین المللی ایزو تشکیل شد.

 

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه استان همدان با بهره مندی از زیرساخت های مناسب در زمینه های سیاحتی ، مرکز گردشگری منطقه در حوزه خدمات توریستی است گفت: سازمان استاندارد در تلاش است که از این فرصت برای ارتقای سطح استاندارد گردشگری در این استان استفاده کند.

 

وی با اشاره به اینکه حضور مسئولان استاندارد در همدان در هفته و روز جهانی استاندارد می تواند موجب بروز خلاقیت هایی در زمینه های گردشگری و افزایش سطح استاندارد در حوزه پذیرش توریسم در ابعاد تخصصی و حرفه ای در  این استان باشد، افزود: در این سفر مصوبات قبلی سفرهای مسئولان بررسی و برای مسائل آینده این استان در زمینه های مختلف تصمیم سازی می شود.

 

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: دانشگاههای استان همدان زمینه های خوبی برای فعالیت های دانش بنیان در حوزه های استاندارد سازی دارند که سازمان استاندارد در تلاش است از این ظرفیت ها استفاده کند.

 

وی با اشاره به اینکه همدان ظرفیت تبدیل شدن به مرکزیت گردشگری، سیاحتی و توریستی را در حوزه خدمات دارد ، تاکید کرد: دستگاههای متولی در زمینه گردشگری و دیگر سازمانها باید از رشد سطح خدمات گردشگری در این استان حمایت کنند تا بتوانیم به نتایج خوبی در زمینه خدمات سیاحتی دست یابیم.

 

اسلام پناه، استان همدان را دارای زمینه های مناسبی در زمینه استاندارد سازی رشته های پیشرفته و دانش بنیان دانست که می تواند در سطح کشوری اثرگذار باشد.

 

برگزاری اجلاسیه رسیکاپ با حضور 10 کشور آبان ماه  در تهران

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ۱۱ آبان‌ماه سال‌جاری اجلاسیه صحن علنی ریسکامپ با حضور ۱۰ کشور در ایران برگزار می‌شود، تصریح کرد: قانون استاندارد در ۶۰ ماده و ۳۲ تبصره توسط مجس ابلاغ شده و لازم‌الاجرا است.

 

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه هم اکنون ایران رتبه ۲۲ در سازمان بین‌المللی استانداردسازی جهان را دارد، یادآور شد: تاکنون بیش از ۳۴ هزار استاندارد در سطح بین‌المللی نوشته شده است.

 

اسلام‌پناه با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی برای این هفته درنظر گرفته شده است‌، افزود: در حوزه‌های تخصصی ورود کرده‌ایم و به عنوان مثال از نشان حلال در ماه جاری رونمایی خواهد شد.

 

گفتنی است، هفته استاندار از روز یکشنبه ۲۴ مهر با شعار استاندارد مردمی، ترویج کالای ایرانی ، نیازهای اولویت دار مردم شروع و  تا ۳۰ مهر به عنوان هفته استاندارد نامگذاری شده است.

 

کد خبر 1221659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha