وقوع ۲۳۰ حادثه آسانسور در نیمه نخست سال جاری در قزوین

موسی خانی گفت: ما در قزوین در بحث آسانسور بیشترین حوادث را داریم به طوری که در سال گذشته ۴۷۵ مورد و در نیمه نخست امسال ۲۳۰ مورد حوادث آسانسور داشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «قدر موسی خانی» در جلسه شورای استاندارد که امروز (شنبه ۱۶ مهر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد:  ما در قزوین در بحث آسانسور بیشترین حوادث را داریم به طوری که در سال گذشته ۴۷۵ مورد و در نیمه نخست امسال ۲۳۰ مورد حوادث آسانسور داشتیم.

 

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ادامه داد: مهمترین دلیل این حوادث، عدم سرویس نگهداری به موقع، سرویس نگهداری توسط شرکت های غیرمتخصص و قطع برق بوده و بیشتر فوتی ها و مصدوم ها هم در حوادث آسانسور مربوط به نصاب ها و شرکت های پیمانکاری بوده است.

 

وی عنوان کرد: یکی از نکات مهم برای ساختمان های دارای ارتفاع بیش از ۴۰ متر آسانسور آتش نشان است که در استان قزوین در هیچ یک از ساختمان ها این امر اجرا نشده است.

 

موسی خانی تصریح کرد: یکی از نکات مهم دیگر در بحث آسانسور آموزش است که مردم مشکلات حوزه آسانسور را نمی دادند و لازم است در این حوزه از سوی رسانه ها اطلاع رسانی شود.

 

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد:وظیفه مشترکی بین استاندارد و جهاد کشاورزی در بحث غذای سالم وجود دارد و اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است و یکی از دغدغه های ما در استان مانده سموم و نیترات در محصولات غذایی به ویژه صیفی جات بود.

 

افلاطونی افزود: بر این اساس از وزارتخانه درخواست کردیم تیمی را به استان اعزام کردند و گزارشی در مهر ماه به دست ما رسید و در این اقدام ۲ محصول پیاز و گوجه فرنگی بررسی شد که خوشبختانه نتیجه خوبی حاصل و مشخص شد این محصولات فاقد باقی مانده سموم آفت کش و نیترات هستند و خیال مردم راحت باشد و مشکلی متوجه استان نیست.

 

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد ماست با توجه به دستگاه های اجرایی که هر کدام آزمایشگاه هایی دارند، در داخل استان آزمایشگاه مرجع داشته باشیم که بتواند کار بقیه دستگاه ها را انجام دهد.

 

کد خبر 1221661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha