ضرورت تقویت اعتبارات فرهنگی  خراسان جنوبی

طالبی گفت: اعتبارات فرهنگی خراسان جنوبی باید به موازات اعتبارات پروژه های زیرساختی عمرانی و اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدرضا طالبی امروز (۱۶ مهر) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، به محدودیت اعتبارات فرهنگی اشاره و اظهارکرد: اعتبارات فرهنگی باید به موازات اعتبارات پروژه های زیرساختی عمرانی و اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در زمینه جهاد تبیین، تصریح کرد: موضوع جهاد تبیین باید در اولویت برنامه های دستگاه های اجرایی و حوزه های فرهنگی قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر عمل گرایی به جای شعارگرایی، متذکر شد: به جهت اهمیت موضوع و با هدف نهادینه سازی، جهاد تبیین باید از سنین پایین و از مهدکودک‌ها شروع شود.

 

طالبی با اشاره به تأثیرپذیری جریانات اخیر از فرهنگ غرب، گفت: تأثیرپذیری از فرهنگ غرب و دریافت خوراک مسموم در الفاظ، رفتار، کردار و پوشش برخی افراد در آشوب های کف خیابان در برخی از افراد مشهود بود.

 

وی خاطرنشان کرد: برای استفاده از فضای مجازی، پوشش دانشجویان در دانشگاه ها و ... حتی در کشورهای غربی نیز قوانین خاصی وجود دارد، اما متأسفانه در ایران اسلامی به این مهم کمتر توجه شده است.

 

به گفته وی؛ برای موضوعاتی همچون مدیریت فضای مجازی و نظارت بر تولیدی ها و واردات پوشاک باید برنامه ریزی شود.

 

معاون استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: سخنرانی ها در مساجد و محافل مذهبی برای قشر خاصی انجام می شود که کافی نیست لذا باید در جهاد تبیین از روش های دیگری نیز برای اقناع افکار عمومی استفاده کنیم.

 

طالبی با بیان این که تهیه و تولید مستندات فاخر در این زمینه بسیار اثربخش است، تصریح کرد: باید از ظرفیت هنرمندان و فعالان فضای مجازی در زمینه جهاد تبیین استفاده شود.

 

 

 

 

کد خبر 1221687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha