برگزاری جشنواره «روح نبوت» در کربلا

جشنواره «روح نبوت» با محوریت بررسی ابعاد و شخصیت حضرت زهرا(س) در کربلا برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، شعبه مدارس مذهبی بانوان الکفیل در آستان مقدس حضرت عباس(ع) اعلام کرد: جشنواره روح نبوت در محورهای مختلف برگزار خواهد شد. احکام قرآنی، اعتقادی و فقهی در خطبه فدک، سیره فاطمیه و نقش آن در تشکیل خانواده، رویکرد مستحکم در تربیت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگو، زنان و نقش آنها در مشاوره خانواده و توسعه جامعه فاطمه زهرا به عنوان الگو، ارزش های اخلاقی و تاثیرآنها در تشکیل خانواده در پرتو سیره فاطمی، بعد روانی در شیوه های تربیتی حضرت فاطمه(س)، مفهوم عفت و حجاب و کاربردهای معاصر آن، حدود قانونی سیره فاطمی رویکردی برای تعامل از طریق شبکه های اجتماعی از جمله محورهای این جشنواره است.

 

مسئولان این جشنواره درباره شرایط شرکت اعلام کرد: 1- پژوهش باید با اهداف و محورهای این همایش همخوانی داشته باشد و پژوهشگر محور نوشته شده را مشخص کند. 2- پژوهشگر باید روش تحقیق علمی را رعایت کند. 3-  پژوهش به صورت انفرادی یا مشترک پذیرفته می شود، مشروط براینکه تعداد شرکت کنندگان بیش از دو نفر نباشد. پژوهشگر باید به یکی از دو زبان عربی یا انگلیسی نوشته شود. 4- پژوهش نباید چاپ شده باشد یا در همایش ها و جشنواره های قبلی شرکت کرده باشد. 5- همه تحقیقات برای ارزیابی براساس معیارهای خاص و برنامه های الکترونیکی باشد.6- تعداد صفحات این پژوهش نباید بیش از 15 صفحه و بیشتر از 30 صفحه نباشد. قالب این پژوهش (word) است و اندازه فونت 14 و برای حاشیه 12 و نوع خط (simplified Arabic) است.

 

آخرین زمان تحویل پژوهش 15 دسامبر 2022 میلادی است. خلاصه تحقیق به آدرس الکترونیکی (rouhalnubua@gmail.com) ارسال شود یا به طور مستقیم به همراه سی دی به مرکز صدیقه طاهره(ع) در خیابان بیمارستان حسینی در مجاورت مسجد صاحب الزمان(عج) تحویل داده شود. این خلاصه تحقیق بیش از 250 کلمه نباشد و باید رزومه و شماره تلفن همراه نیز درج شود.

کمیته علمی ناظر براین جشنواره استاد دکتر «سلمی عبدالحمید» از دانشکده ادبیات دانشگاه البصره، استاد« فضیله عبوسی» دانشکده فقه از دانشگاه کوفه، استاد«نوال عائد» از دانشگاه الکفیل، دکتر« زهرا رووف» از دانشکده تربیت دانشگاه المستنصریه، دکتر«آمال خلف» از دانشکده امام کاظم، استاد «ایمان صالح» از دانشگاه بغداد هستند.

 

تبیین معانی عالی از سیره حضرت زهرا(س)، ارزش های اسلامی با الهام از اندیشه حضرت زهرا(س) و تاثیران در تشکیل خانواده مسلمان، تشویق پژوهشگران برای بررسی ابعاد شخصیت حضرت زهرا(س) از اهداف این جشنواره است.

کد خبر 1221710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha