سبک زندگی نقطه کانونی توجه دشمنان نظام/ مساله غرب قوی شدن ایران است

سیفی با بیان اینکه مساله غرب قوی شدن ایران است و هر چقدر هم که ما به این سمت پیش می‌رویم فشارهای مختلف و بهانه‌جویی‌ آنها بیشتر می‌شود گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی و سبک زندگی متعالی زمینه‌ساز و محور اصلی برای رسیدن به تمدن نوین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، عبدالرضا سیفی امروز شنبه (16 مهر) در آئین آغاز به کار دبیرخانه «رویداد ملی زندگی» که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد اظهار کرد: این اقدام موضوع مهمی است چرا که سبک زندگی به نقطه کانونی توجه دشمنان نظام تبدیل شده و احساس می‌شود ما داریم از این حوزه ضربه می‌خوریم.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن تلاش کرد با نظام اسلامی مبارزه کند و در گام نخست جنگ تحمیلی را به راه انداخت که جوانان ما از تمام وجود خود گذشتند و در برابر دشمن ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک ما از پیکره کشور جدا شود.

 

وی اضافه کرد: دشمن در برهه‌ای نیز به سراغ فشار و جنگ اقتصادی رفت که آن هم با رهبری مدبرانه مقام معظم انقلاب و مقاومتی که مردم در برابر فشارها داشتند به نتیجه نرسید و دشمنان دیدند که در حوزه اقتصادی هم نمی‌توانند ضربه چشم‌گیری به ما بزنند.

 

سیفی تصریح کرد: تحولات جهانی و تلاش جمهوری اسلامی برای قوی‌تر شدن، غرب را به این نتیجه رسانده که معادلات جهانی از حالت تک‌بعدی به چندبعدی تبدیل می‌شود و ایران به عنوان یکی از قدرت‌های منطقه‌ای نقش اساسی در تحولات جهانی ایفا می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بیش از 20 سال در مورد تهاجم فرهنگی و شبیه‌خون فرهنگی غرب هشدار دادند عنوان کرد: غرب در تلاش است هم در ایران و هم کشورهای جهان که به نوعی همسو نیستند، فرهنگ خود را غالب کند و هر جایی مانعی برای نقش‌آفرینی ببیند، همه سعی خود را به کار می‌گیرد بر افکار عمومی تاثیر بگذارد تا منابع کشورش تامین شود و در این راه از ابزارهای نوینی همچون اینترنت و فضای مجازی استفاده می‌کند.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه این تلاش‌ها در کشورهای مختلف نتیجه متفاوت می‌دهد ابراز کرد: کشوری که تاریخ کمی داشته و دین جهان شمول و فرهنگ غنی ندارد، غرب به راحتی می‌تواند روی آن تاثیرگذار باشد ولی در کشوری مثل ایران که سرشار از آموزه‌های فرهنگی، تاریخی، دینی و تمدنی غنی است، کار غرب سخت‌تر است و لذا تلاش بی‌شمار و سرمایه‌گذاری زیادی می‌کند تا بر فرهنگ جمهوری اسلامی تاثیر بگذارد که از جمله می‌توان به افزایش تعداد شبکه‌های تلویزیونی، ماهواره‌ای و سایت‌ها و هزینه مالی جهت تولید محتوا در فضای مجازی و ... به زبان فارسی اشاره کرد.

 

وی با اشاره به مسائل اخیر کشور ادامه داد: چیزی که جامعه ما با آن درگیر شد، تلاشی از سوی غرب بود ولی همچون اقدامات قبلی شکست خورد؛ اینکه از سوی بخشی از جوانان و نوجوانان تجمعی صورت می‌گیرد بیشتر به خاطر عدم شناخت و آگاهی آنها نسبت به آموزه‌های دینی و اسلامی و سبک زندگی اسلامی است.

 

سیفی خاطر نشان کرد: در حوزه ناآرامی‌ها یک هسته اولیه محدودی وجود دارد که به هر دلیلی با جمهوری اسلامی مخالف است و اصلا کاری به مطالبات مردم ندارد بلکه هدف آنها ایجاد اغتشاش است که باید تلاش کرد صف مردم را از آنها جدا کنیم.

 

وی تاکید کرد: اینکه حجاب برای برخی افراد مساله می‌شود، نشان می‌دهد که حجاب برای آنها ارزش نشده و فلسفه حجاب و تاثیر آن جا نیفتاده است؛ این موضوع اهمیت ترویج سبک زندگی اسلامی را برای ما روشن می‌کند که باید روی آن کار شود.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه مساله غرب قوی شدن ایران است و هر چقدر هم که ما به سمت قوی‌تر شدن پیش می‌رویم فشارهای مختلف آنها هم زیادتر و بهانه‌جویی‌ها بیشتر می‌شود اذعان کرد: جمهوری اسلامی از یک چالش بزرگ عبور کرده و در عرصه‌های بین‌المللی تاثیرگذار شده است.

 

وی سبک زندگی ایرانی اسلامی و سبک زندگی متعالی را زمینه‌ساز و محور اصلی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی دانست و یاد آور شد: اینکه غرب در تلاش است، در این راه به ما ضربه بزند و پارازیت و مانع ایجاد کند، برای این است که مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی برای ما سخت‌تر و تحقق آن کندتر شود.

 

کد خبر 1221740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha