اتصال ۵۹ روستای فارس به شبکه ملی اطلاعات در ۶ ماهه نخست امسال

سلیمان پور از احداث و ارتقای ۳۵ سایت روستایی جدید و اتصال ۵۹ روستای دیگر استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال در ۶ ماهه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در استان فارس، حمید سلیمان پور با تبریک روز «روستا و عشایر» گفت: در شرایط کنونی و با تحول اقتصاد دیجیتال در تمامی ارکان از جمله معیشتی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، نیاز آحاد مردم بویژه روستاییان جهت دسترسی به اینترنت پرسرعت بیش از پیش احساس می شود و اتصال روستاهای باقیمانده به شبکه ملی اطلاعات توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جدید با استفاده از ظرفیت اپراتورهای تلفن همراه به سرعت در حال انجام است.

مدیرکل ارتباطات و  فناوری اطلاعات استان فارس افزود: در همین راستا جهت بهره مندی از ارتباطات پایدار و پرسرعت، در مناطق روستایی استان 10 سایت جدید احداث و 25 سایت موجود ارتقا یافته و به موجب آن دسترسی 59  روستای دیگر استان فارس در 6 ماهه ابتدای امسال به اینترنت پرسرعت همراه فراهم شده است.

وی اضافه کرد: جمعیت برخوردار شده از اینترنت پرسرعت در این مناطق بالغ بر 26 هزار نفر و در قالب هفت هزار و 500 خانوار برشمرد و مزایای اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات تسهیل زندگی مردم و توسعه اقتصادی است.

سلیمان پور اعلام کرد: میزان اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از این طرح ها 450 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین منابع توسعه ای اپراتورهاست.

کد خبر 1221774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha