ظرفیت خوب شهرستان آستارا و انزلی برای راه‌اندازی مرکز بین المللی دانشگاه پیام نور

تقی زاده با بیان اینکه دو شهرستان آستارا و انزلی ظرفیت خوبی برای راه‌اندازی مرکز بین المللی دانشگاه پیام نور دارند گفت: مرکز رشد دانشگاه پیام نور استان گیلان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ابراهیم تقی زاده» شامگاه شنبه( ۱۶ مهرماه) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری برنامه‌ریزی‌ها برای سال تحصیلی جدید در دانشگاه پیام نور را تشریح کرد و اظهار داشت: سال تحصیلی جدید از شنبه( ۱۶ مهر ) در برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه پیام نور کشور شروع شد.

 

رئیس دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه این دانشگاه در بیش از ۴۰۰ شهر و شهرستان شعبه دارد عنوان کرد: آموزش‌های ترکیبی، محقق شدن عدالت آموزشی و بردن آموزش در تمام نقاط کشور حتی نقاط دور دست از جمله اهداف مهمی است که توسط دانشگاه پیام نور تحقق پیدا کرده است.

 

تقی زاده برگزاری آموزش‌های حضوری برای تحصیلات تکمیلی از جمله دوره‌های دکتری توسط دانشگاه پیام نور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: نوع نظام آموزشی دانشگاه پیام نور مبتنی بر کتاب‌ها، سرفصل‌های وزارت علوم و منابعی است که توسط سازمان مرکزی و شعبه‌های تخصصی دانشگاه تعریف می‌شود.

 

وی با بیان اینکه بخشی از دانشجویان به شکل حضوری و بخشی به صورت مجازی و یا دوره‌های الکترونیکی وارد دانشگاه پیام نور می‌شوند اذعان کرد: آموزش‌های دانشگاه پیام نور بر اساس پژوهش‌های هدفمند و آموزش محور است و حرکت حول محور شعارهای سال را در دستور کار قرار می‌دهد.

 

رئیس دانشگاه پیام نور کشور با تاکید بر اینکه ۳۰ درصد از پذیرفته شدگان دوره‌های کارشناسی ارشد متعلق به فارغ‌التحصیلان این دانشگاه است اضافه کرد: دانشگاه پیام نور در بین کلیه دانشگاه‌های داخلی در جایگاه ۲۲ کشور قرار دارد و در نظام بین‌المللی هم با اقداماتی که انجام شد و با تعداد مقالات علمی ارسال شده رده آن بیش از ۹۱۰ رتبه ارتقا پیدا کرد و به جایگاه هزار و ۴۱۶ رسید.

 

تقی زاده تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور کشور را بیش از سه هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: با ثبت داده‌ها و با پیگیری‌هایی که در حال انجام است پیش بینی می‌کنیم جایگاه دانشگاه پیام نور ایران در عرصه بین‌الملل به زیر هزار برسد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که امسال چه تعداد دانشجو به جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور افزوده می‌شوند اذعان کرد: در حال حاضر تعداد دانشجویان پذیرفته شده اولیه دانشگاه پیام نور بیش از ۱۶۰ هزار نفر است و پیش بینی میکنیم حداقل ۵۰ درصد از این افراد انتخاب واحد را انجام دهند.

 

رئیس دانشگاه پیام نور کشور تعداد دانشجویان ثبت نام کرده جدید در این دانشگاه را تا این لحظه ۶۲ هزار نفر ذکر کرد و افزود: آمار ثبت‌نام شده دانشجویان دانشگاه پیام نور در مجموع حدود ۳۲۰ هزار نفر در سراسر کشور برآورد می‌شود.

 

تقی زاده تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور استان گیلان را حدود ۱۲ هزار نفر اعلام کرد و ابراز داشت: دانشگاه پیام نور استان گیلان ۱۳۵ رشته را در مقطع کارشناسی و ۳۲ رشته را در مقطع کارشناسی‌ارشد ارائه می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود امسال ۲ هزار دانشجوی جدید به این دانشگاه اضافه شوند.

 

وی از فعال بودن دانشگاه پیام نور در کشور افغانستان با داشتن حدود هزار نفر دانشجو خبر داد و اظهار داشت: هیئت امنای دانشگاه پیام نور مجوزات لازم را صادر کرده تا این دانشگاه بتواند در کشورهایی نظیر عراق، سوریه و لبنان هم شعبه خود را ایجاد کند.

 

رئیس دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه فعلا در شش شعبه دانشگاه پیام نور کشور جذب دانشجوی خارجی انجام می‌شود عنوان کرد: در استان گیلان هم دو شهرستان آستارا و انزلی ظرفیت لازم برای راه‌اندازی مرکز بین المللی دانشگاه پیام نور را دارند.

 

تقی زاده ادامه داد: در راستای تحقق و اجرای شعار سال مبنی بر اشتغال، تولید ، دانش‌بنیان دانشگاه پیام نور کشور دستور داد تا شعبه‌های دانشگاهی این مرکز علمی نسبت به ایجاد مراکز رشد و خانه‌های خلاق  اقدام کند.

 

وی با بیان اینکه فرآیند راه‌اندازی مرکز رشد دانشگاه پیام نور استان گیلان در حال انجام بوده و پرونده آن در حال طی مراحل نهایی صدور مجوز است تصریح کرد: به همه شعبه‌های دانشگاه پیام نور کشور ماموریت دادیم تا هر استان حداقل یک مرکز رشد و خانه خلاق را راه‌اندازی کند.

 

رئیس دانشگاه پیام نور کشور تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان این دانشگاه را ۳۲ شرکت عنوان کرد و گفت: ایجاد پردیس‌های فناوری از دیگر اهداف مورد نظر دانشگاه پیام نور است و درصددیم نسبت به ایجاد پارک علم و فناوری هم در آینده نزدیک اقدام کنیم.

 

تقی‌زاده با اشاره به وجود ۳۰ مرکز رشد در مراکز استان‌ها، از برنامه دانشگاه پیام نور برای افزایش دو برابری این فضاها خبر داد و یادآور شد: دانشگاه پیام نور با توجه به تفاوت فعالیت‌های دانشگاهی، یک دانشگاه منبع محور است و در راستای بازنگری، به روز رسانی و غنی‌سازی منابع درسی قدم برمی‌دارد.

 

وی حدود ۸۰ درصد از رشته‌های دانشگاه پیام نور در کشور را رشته‌های علوم انسانی دانست و خاطرنشان کرد: کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی و فرهنگی در دانشگاه پیام نور بسیار فعال هستند و ۱۴ دبیرخانه فرهنگی نیز در کشور از جمله دبیرخانه نشریات دانشجویی مستقر است.

 

کد خبر 1221816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha