اجباری شدن بیمه دام عشایر در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمام عشایر باید دام های خود را بیمه کنند، تا مشمول دریافت خدمات امور عشایری شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، «فضل الله آذرفرد» با اشاره به ضرورت بیمه دام های عشایری گفت:  یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه عشایری، بحث بیمه دام ها است که با توجه به حوادثی که ممکن است در طول سال رخ دهد نیاز ضروری خواهد بود که عشایر هم خود هم دام هایشان را بیمه کنند که اگر اتقافی رخ داد شامل بیمه شوند.
 
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد، افزود: امسال سازمان امور عشایر کشور در  نظر دارد، کلیه عشایر استان به صورت رایگان بیمه کند، و  به جدیت در حال پیگیری هستند.
 
وی تصریح کرد: اگر منابع مالی این طرح انجام شود کار بیمه رایگان عشایر از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایر انجام خواهد شد چرا که در بحث دام ها با توجه به اینکه در قانون برنامه ششم توسعه آمده، حتماً باید دام ها بیمه اجباری شوند.
 
آذرفرد به عدم استقبال برخی عشایر در این طرح اشاره و اظهار کرد: از عشایر خواهشمندیم که به فکر بیمه دامهایشان باشند که اگر که خدای نکرده اتقافی رخ دهد تنها خدمات رسانی مشمول کسانی خواهد شد که بیمه دام‌های خودشان را انجام دادند و خدمات رسانی به دام های فاقد بیمه انجام نمی شود.

 

وی افزود: ما تمام سعی و تلاش خود به کار می بندیم که تمام دام های عشایر بیمه شده و این امر به استقبال انها بر می گردد و اگر حوادث غیر مترقبه مانند سیل، زلزله، مسئله ای رخ دهد و دام هاشان تلف شوند، خیالشان برای جبران خسارت راحت خواهد بود.
 
آذرفرد در پایان عاجزانه از عشایر خواست که حتماً برای بحث بیمه دام های خود به فکر باشند و اقدام کنند.
کد خبر 1221903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha