افزایش قیمت مرغ در ماسال/ با گرانفروشی برخورد می شود

با توجه به اینکه قیمت مرغ طی یک هفته در شهرستان ماسال افزایش یافت، فرماندار ماسال تاکید کرد با هرگونه گرانفروشی مرغ برخورد جدی صورت می‌گیرد.

خبرگزاری شبستان از گیلان_مائده فلاحتکارضیابری؛

مرغ یکی از محصولات پروتئینی پر مصرف در سبد خانوار است، اما این روزها با افزایش قیمت و نوسانات مواجه شده که سبب نارضایتی مردم شده است. یک هفته قیمت مرغ در شهرستان ماسال از قیمت مصوب خود که ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است بالاتر رفته و شنیده‌ها حاکی از این است قیمت هر کیلوگرم مرغ تا ۶۷ هزار تومان در برخی از فروشگاه‌ها رسیده بود.

 

مردم معتقدند هنگامی که قیمت کالای اساسی بالا می‌رود، در نبود نظارت، فروشنده‌ها قیمت را هر گونه که دوست دارند تغییر می‌دهند و مسئولان باید نظارت را افزایش دهند.

 

 

یکی از شهروندان ماسالی با بیان اینکه هنوز چندماهی از افزایش دو برابری قیمت مرغ نگذشته شاهد افزایش دوباره هستیم اظهار کرد: شاید فروشندگان فکر می کنند چون در کشور با اغتشاشات رو به رو هستیم نظارت ها کاهش یافته است.

 

وی با بیان اینکه فقط چند فروشگاه قیمت مرغ را به نرخ مصوب به فروش می رسانند که بر سر دربشان خورده به قیمت تعاونی افزود: متاسفانه یک ساعت طول نمی کشد که مرغ مرغ‌فروشی‌ها با نرخ تعاونی به اتمام می‌رسد.

 

یکی دیگر از شهروندان با اشاره به اینکه مرغ از ۶۳ هزار تا ۶۷ هزار تومان در فروشگاه‌ها متغیر است گفت: باید تعزیرات با این فروشندگان برخورد جدی کند تا از افزایش خودسرانه قیمت مرغ خودداری کنند.

 

وی با بیان اینکه کالاهای اساسی هر روز با قیمتی جدید سر سفره خانواده‌ها قرار می‌گیرد تصریح کرد: کاهش قدرت خرید خانواده‌ها قابل لمس است چرا که با گرانی هر روز قیمت مرغ شاهد حضور کمتر مردم برای خرید در بازار هستیم.

 

وی از گرانی و افزایش قیمت‌ها گلایه دارد و معتقد است دخل و خرج با هم همخوانی ندارد و درآمدها کفاف خریدهای روزانه را نمی‌کند.

 

در این راستا با «غلامرضا گیل چالانی» فرماندار ماسال به گفت‌وگو پرداخته‌ایم؛ وی اظهار کرد: نظارت‌ها در حال انجام است و بازرسان جهاد کشاورزی و اصناف به شکل گسترده در بازار حضور دارند تا از هرگونه گران فروشی جلوگیری شود.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه قیمت مصوب مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان برای فروشنده و ۶۰ هزار تومان برای مصرف کننده است افزود: فروش مرغ بیشتر از این قیمت غیر قانونی است و با فروشنده متخلف برخورد می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در چند روز اخیر چند فروشنده که اقدام به افزایش خودسرانه قیمت مرغ کرده بودند جریمه شدند گفت: اگر مردم با هرگونه گران فروشی در حوزه مرغ مواجه شدند آن را با سامانه ۱۲۴ در میان بگذارند تا بازرسان در کمترین زمان با حضور در واحد صنفی مراتب را به مراجع قضایی انتقال دهند.

 

گیل چالانی با تاکید اینکه قیمت مرغ بالاتر از قیمت مصوب مشمول برخورد تعزیراتی می‌شود خاطرنشان کرد: با این افزایش قیمت و اعلام قیمت مصوب برای مرغ، بهانه از دست همه گرفته شده است.

 

 

کد خبر 1221945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha