نمایشگاه خوشنویسی قرآن کریم برای نخستین بار در لیبی

نمایشگاه خوشنویسی قرآن کریم برای نخستین بار با حضور خوشنویسان طراز اول جهان اسلام در طرابلس لیبی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از لیبیا المستقبل، نمایشگاه خوشنویسی قرآن کریم درچارچوب نشست مجمع قرآن کریم لیبی25 و 26 مهر 1401 مطابق با  17 و 18 اکتبر 2022 در هتل کورینتیا در شهر طرابلس برگزار می شود.

فریال الدالی، شاعر و خوشنویس و مسئول هماهنگی این نمایشگاه گفت: این رویداد هنری همایش بین المللی تخصصی رسم و کنترل قرآن کریم و خوشنویسی آن است. که در هتل کورینیا در شهر طرابلس برگزار خواهد شد و شماری از کشورهای عربی و اسلامی در آن مشارکت دارند.

 

وی افزود: در حاشیه این همایش برای نخستین بار در لیبی نمایشگاه خط عربی قران کریم به عنوان نمایشگاه بین المللی برگزار می شود. ایده این نمایشگاه این است که هر خوشنویس با تابلویی شامل دو صفحه از قرآن کریم شرکت کند. شرکت کنندگان در انتخاب نوع خط، متن قرآن و اندازه تابلو که اثر روی آن اجرا می شود، آزادی عمل دارد. تنوع در خوشنویسی که بیش از 10 نوع خط مکتوب برای قرآن کریم است، وجود دارد.

 

الدالی گفت: ما قرآن کریم را مکتوب به خط کوفی، محقق، ریحانی، تعلیق، شکسته، نسخ و مغربی مشاهده خواهیم کرد. همچنین خط های غیرمعروف هم مشاهد می کنیم . اثر خوشنویسی درهند به نام خط بهاری به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی درباره شرکت کنندگان در این نمایشگاه افزود: در این نمایشگاه خوشنویسان طراز اول قرآن کریم جهان اسلام از مصر، الجزایر، عربستان، عراق، سوریه ، ایران، عمان، موریتانی، مراکش، اردن، فلسطین، ترکیه و یمن و لیبی شرکت می کنند.

کد خبر 1222006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha