تعداد موسسات قرآنی اصفهان به ۶۰۰ باب می رسد/پویایی موسسه بینه اصفهان

حجت الاسلام یعقوبی گفت: با پایان فرآیند اداری اخذ مجوز ۲۵۰ موسسه قرآنی، تعداد این مراکز به ۶۰۰ باب در در استان اصفهان می رسد.

حجت الاسلام ابوالفضل یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به فعالیت های قرآنی اصفهان اظهارداشت: یکی از ظرفیت های فعال این استان، حوزه قرآن و عترت و تربیت افراد در این عرصه است که سالانه 350 حافظ قرآن تربیت می شود.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 350 موسسه قرآنی تحت نظارت و مجوز این اداره کل فعالیت می کنند، تصریح کرد: پایان فرآیند اداری اخذ مجوز 250 موسسه قرآنی،تعداد این مراکز به 600 باب در در استان اصفهان می رسد.

 

وی ادامه داد: این موسسات در نقاط مختلف استان اصفهان فعالیت می کنند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس بودجه سالانه خود از طرح های این مراکز حمایت مالی انجام می دهد.

 

به گفته حجت الاسلام یعقوبی سال گذشته حدود 40 میلیارد ریال به طرح های قرآنی موسسات استان اصفهان اختصاص یافته که امسال نیز با افزایش این رقم شاهد حمایت بیشتر از طرح ها خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: سامانه الکترونیکی اطلاعات جامع قرآنی در استان اصفهان راه اندازی شده که اطلاعات افراد فعال در این عرصه جمع آوری و در اختیار افراد و برنامه ریزی دستگاه های اداری و متولیان این حوزه قرار می گیرد.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: تنها اطلاعات قاریان و حافظان قرآن بر روی این سامانه قرار نمی گیرد بلکه مشخصات هنرمندان، شهدا و سایر افراد فعال در حوزه قرآن و عترت به ثبت خواهد رسید.

 

پویایی موسسه قرآنی بینه اصفهان

وی با بیان اینکه موسسات قرآنی این استان فعالیت موثری دارند، اذعان داشت: موسسه بینه با سرمایه گذاری بر روی افراد از سن هفت تا 14 سال فرصت خوبی در رشد استعدادهای قرآنی دارد که 90 درصد از دانش آموختگان این مرکز به عنوان مربی ادامه فعالیت می دهند.

 

حجت الاسلام یعقوبی یادآورشد: استعداد شناسی از 300 نوجوان برای عضویت در این مرکز قرآنی انجام شده و بزودی فعالیت آنان آغاز خواهد شد.

 

کد خبر 1222108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha