همایش بین المللی مادران فاطمی با محوریت معرفی شهیده فاطمه نیک برگزار می شود

حجت الاسلام اسماعیل نیا گفت: همایش بین المللی فاخر به نام مادران فاطمی با ویژگی معرفی شهیده فاطمه نیک که ۸ نفر از خانواده اش را تقدیم انقلاب کرده است ۹ آذر امسال در بندرعباس و جزیره هرمز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، حجت الاسلام « جواد اسماعیل نیا » در گفتگویی خبری با اشاره به وجود ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران در کشور اظهار کرد: از این تعداد 15 حوزه علمیه خواهران در هرمزگان ۱۵ در سطح ۲ (لیسانس) و ۳ (فوق لیسانس) فعال است.

 

وی افزود: امسال برای نخستین بار سطح چهار حوزوی (دکتری) در حوزه علمیه خواهران بندرعباس راه اندازی شده است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان با بیان اینکه تعداد زیادی از فارغ التحصیلان این حوزه در آموزش و پرورش استان مشغول فعالیت هستند، گفت: پارسال در بخش فرهنگیِ انجمن زن و خانواده کشور رتبه نخست و در کانون قرآن و عترت هم مقام دوم را در کشور کسب کردند.

 

وی افزود: حوزه علمیه خواهران استان در طرح مدرسه انقلاب، ایده‌های برتر و گروه‌های جهادی هم رتبه‌های برتر کشور را از آن خود کرد.

 

حجت الاسلام اسماعیل نیا اضافه کرد: در جشنواره علامه حلی مشترک خواهران و برادران نیز طلاب هرمزگانی از بین ۳۱ استان، مقام سوم کشور را به خود اختصاص دادند.

 

وی با اشاره به اینکه طلاب استان تاکنون ۱۰ کتاب چاپ کرده اند، گفت: ۱۲۰ مقاله طلاب حوزه‌های علمیه خواهران هرمزگان نیز در کتاب گام دوم انقلاب به چاپ رسیده است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1222161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha