ما در دفاع مقدس عالمانه جنگیدیم/ تصور جنگ بدون علم اشتباه است

امیر سرلشکر موسوی با تاکید بر نقش علم، خلاقیت و شجاعت در دفاع مقدس گفت: ما در دفاع مقدس عالمانه جنگیدیم و تصور جنگی بدون علم اشتباه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر سرلشکر سید رحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در همایش بررسی نقش علم و فناوری در دفاع مقدس با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: با توجه به بیانات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم باید برای داشتن گام های استوار گذشته را درست بشناسیم و از تجربه ها درس بگیریم و اگر از این راه غفلت شود، دروغ ها جایگزین و دشمنان و افراد ناآگاه از آن سوء استفاده می کنند.

 

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه علم، دانش و فناوری آن قدر در تمام شئون جنگ و دوران دفاع مقدس وجود داشته است که گاهی از آن غفلت می شود، گفت: قطعا نمی توانیم جمعی از سربازان را بدون برنامه و طراحی به صحنه جنگ گسیل کنیم و از آنها انتظار موفقیت داشته باشیم. این امر کار خطرناکی است و اگر در ذهن نسل جوان امروز جایگزین شود، آثار ناگواری در پی دارد.

 

امیر سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: هنر جنگ ترکیبی از علم، خلاقیت و شجاعت برگرفته شده است. منظور از علم همان دانش، فناوری و اطلاعات است و منظور از خلاقیت همان ابتکار، نوآوری و هوشمندی است.

 

وی ادامه داد: منظور از شجاعت فداکاری و از خود گذشتگی رزمندگان است که ترکیب این سه عنصر با هم هنر جنگیدن را به وجود می آورد.

 

وی یادآور شد: در میان این سه عنصر نقش علم بسیار موثر است و می تواند در حوزه شجاعت و خلاقیت نیز تاثیر داشته باشد.

 

فرمانده کل ارتش گفت: تصور کنیم جنگی پا بگیرد و علم در آن نقش تعیین کننده نداشته باشد، این امر تصور اشتباهی است. علت اینکه این گونه همایش به پا شده، این است که در دانشگاه های مختلف دفاعی بیان این نکته ها این موضوع را یادآوری می کند که ما در دفاع مقدس عالمانه جنگیدیم و این همایش ها قطعا موجب روشنگری نسل جوان می شود.

 

وی اظهار کرد: خدا را شکر می کنیم که این بخش مغفول نمانده و از دفاع مقدس گرفته شده و به آن پرداخته می شود و در این همایش ها مورد توجه قرار گیرد. علم و دانش به معنای دانستن و وقوف بر یک موضوع است. وقوف به موضوع جنگ را ما دانش جنگ می گوییم.

 

وی اظهار کرد: افسری که می خواهد به پایین ترین درجه افسری برسد باید تمام علوم مختلف از ریاضیات تا بالستیک، فیزیک و لیزر را به خوبی بیاموزد و تا زمانی که این دروس را به خوبی فرا نگرفته است، اجازه عبور از واحدهای درسی را ندارد، تمام این علوم برای برنامه ریزی و حضور در میدان جنگ است. در بسیاری از رسته ها افسر بدون علم هیچ کارایی ای ندارد، چگونه افسر توپخانه بدون علم می تواند در کار خود موفق باشد. وقتی خلاقیت، حماسه و ابتکار جمع می شود به موفقیت می رسیم.

 

وی با اشاره به جمع آوری مقالات خوب در این گونه همایش های دفاعی اظهار داشت: این مقالات گنجینه ای است تا بتوانیم نگرانی رهبر انقلاب در دفاع مقدس را در مورد تحریف دفاع مقدس پاسخگو باشیم و این موضوع را به درستی به آیندگان منتقل کنیم.

 

وی گفت: دانشگاه جنگ در موضوع جنگ تاکتیکی نیز از قدیم مرجع بوده و خاستگاه علم و بازی جنگ است. این دانشگاه در بازی جنگ راهبردی نیز وارد شده و پیشرفت های خوبی کسب کرده است. در مورد جنگ ترکیبی نیز سوابقی داریم.

 

امیر موسوی خاطرنشان کرد: دانشگاه جنگ با این فناوری و سرمایه بزرگی که از استادان پیشکسوت دارد، می تواند در این عرصه نیز پیشگام باشد و واحدهای جنگ ترکیبی را مدیریت کند تا در بقیه قسمت های لشکری و کشوری مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

کد خبر 1222195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha