باید عالمانه جنگیدن را به نسل های آینده و نیروهای مسلح منتقل کنیم

امیر ولیوند با بیان اینکه عالمانه جنگیدن در دفاع مقدس موجب سرعت بیشتر در رسیدن به اهداف و تلفات کمتر شد، گفت: باید عالمانه جنگیدن را به نسل های آینده و نیروهای مسلح منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر حسین ولیوند، فرمانده دانشگاه دافوس در همایش بررسی نقش علم و فناوری در دفاع مقدس گفت: دافوس (دانشگاه جنگ) محل صدور علم به لایه های مختلف در دفاع مقدس چه در سطوح عملیات راهبردی و حتی تاکتیک است و همه می دانند اساتید دافوس در طول دفاع مقدس اقدامات بزرگی انجام داده اند.

 

فرمانده دانشگاه دافوس افزود: کارهای بزرگی که اساتید دافوس در طول دفاع مقدس انجام داده اند، موجب شد تا ما عالمانه و با سرعت بیشتر در جنگ به اهداف خود برسیم. اساسا علم با جنگ عجین است و در طول تاریخ تمام کسانی که پا به عرصه جنگ نهاده اند از دانشمندان و عالمان استفاده کرده اند.

 

وی اظهار کرد: اساتید پیشکسوت دافوس با تلاش توانسته است علم و دانش خود را در جنگ مدیریت و موجب شدند تلفات کمتری در جنگ متوجه ما شود.

 

وی گفت: هنر در طراحی عملیات دفاع مقدس در گرفتن اهداف با کمترین تلفات بوده است و اگر این علم و تدبیر در جنگ وجود نداشت، معلوم نبود چه اتفاقاتی رخ می داد.

 

وی یادآور شد: در دافوس علاوه بر پیروزی ها شکست ها را نیز مورد بررسی قرار می دهیم و حتی جنگ های گذشته و روز دنیا را نیز مورد بحث قرار داده و از آنها درس و تجربه کسب می کنیم.

 

وی گفت: ما در این همایش به دنبال این هستیم که عالمانه جنگیدن را به نسل های آینده چه در جامعه و یا در نیروهای مسلح منتقل کنیم.

کد خبر 1222197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha