یک روز فرهنگی با کانون های فرهنگی و هنری مساجد اسفراین

مدیر ستاد فهما خراسان شمالی، همزمان با ایام هفته وحدت به شهرستان اسفراین سفر کرد و ضمن بازدید از چهار کانون این شهرستان نشست های مشترکی با امام جمعه و رییس فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی همزمان با ایام هفته وحدت و در آستانه 19 مهر؛ سالروز سفر پربرکت مقام معظم رهبری به شهرستان های این استان و مطرح کردن موضوع اهمیت نقش کانون های مساجد توسط معظم له برای نخستین بار و تاکید و توصیه به علما و روحانیون و ائمه جماعات این استان در این خصوص، به شهرستان اسفراین سفر و از چهار کانون این شهرستان بازدید کرد و در خصوص احیاء کارکردهای فرهنگی مسجد و ارتقاء فعالیت این کانون ها به دیدار امام جمعه رفت و نشست مشترکی با رییس  جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی  این شهرستان برگزار کرد.

 

وی ابتدا از فضای کانون مکتب الرضا علیه السلام مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام روستای ایرج بازدید کرد و نشستی با فعالان این کانون و ارکان مسجد برگزار کرد.

 

همچنین بازدید از کانون های امام خامنه ای مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام، مشکات مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) و امام سجاد علیه السلام مسجد امام سجاد از دیگر برنامه ها بود و نشست هايي براي ارتقاء فعاليت هاي اين کانون ها برگزار شد.



حجت الاسلام پاکدامن در نشست با رییس جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی اسفراین هم در خصوص راهکارهای ارتقاء کانون های مساجد با بهره مندی از ظرفیت هنرمندان و اثرگذاران حوزه فرهنگ و هنر گفتگو کرد.



وی در این جلسه جلب هنرمندان به سمت مسجد و ایجاد فضای گسترده آموزشی رشته های هنری در دل مساجد را خواستار شد و پرورش هنرمندان مسجدی را مورد توجه قرار داد و از برنامه های پیش رو کانون های استان نام برد.

 

وی همچنین مصداق ها و نمونه هایی از پرورش هنرمندان مسجدی در مناطق محروم و روستایی همچون روستای پشنده در شهرستان راز و جرگلان و تربیت هنرمندان معرق کار را معرفی کرد و خواست هنرمند در مسجد رشد و پرورش یابد.



«حسین هلاکویی»، رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسفراین هم ضمن تایید موضوع های مطرح شده از آموزش هنر در مساجد و تربیت هنرمندان مسجدی استقبال کرد و در این باره اعلام حمایت کرد.



وی همچنین بازدید های میدانی از کانون های مساجد را نیز مورد توجه قرار داد و اعلام همراهی و همکاری کرد.



در این نشست «غلامحسن امیری» و «زهرا براتی» مدیران دو کانون رابط شبکه رابطین کانون های مساجد شهرستان اسفراین نیز حضور داشتند.

کد خبر 1222265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha