استکبارجهانی به دنبال ضبط منافع مسلمانان به نفع خودشان هستند

حجت‌‌الاسلام عسکری، گفت: استکبار و استعمار جهانی به دنبال این هستند که منافع مسلمانان را برای خودشان ثبت و ضبط کنند و با حضور خود در منطقه بتوانند سرمایه‌گذاری بیشتری برای مردم و دولت‌های خودشان داشته باشند.

«حجت‌الاسلام‌ سعید عسکری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان، به وحدت از نگاه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام اشاره و اظهار کرد: در قرآن کریم حضرت محمد(ص) با صفت «رحمت ‌للعالمین» معرفی‌شده و وحدت نیز از صفت پیامبر بزرگوار اسلام به وجود آمده است.

 


مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) متعلق به قشر خاصی نیست، افزود: حضرت محمد(ص) متعلق به تمام جهان هستی است و برابر با این صفت پیامبر تعلق به همه انسان‌ها است.

 


وی، با اشاره به اینکه اهل تشیع و تسنن در مورد وحدت احادیث بسیار زیاد دارند، بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید دست خداوند بر سر جماعت است و شیطان همراه کسی است که با جماعت مسلمانان ناسازگاری دارد در این راستا اگر عموم مردم با هم اتحاد و وحدت داشته باشند عنایت ویژه خداوند شامل حال آن‌ها می‌شود.

 


حجت‌الاسلام‌ عسکری تصریح کرد: در ادامه این حدیث پیامبر اکرم(ص) فرمودند هرگاه فردی از جماعت جدا شود شیطان او را می‌رباید همچنان که گرگ گوسفند جدا مانده از گله را.

 


وی عنوان کرد: در احادیث کتاب‌های برادران اهل سنت آمده است که حضرت محمد (ص) می‌فرمایند مؤمنان برای یکدیگر مانند اجزای یک ساختمان هستند که باعث تقویت و استحکام همدیگر می‌شوند در همین راستا انگشت‌های مبارک خود را داخل یکدیگر کرد به این معنا و مفهوم که مسلمانان باید به این شکل باشد در واقع اگر مؤمنین با همدیگر اتحاد، وحدت و برادری داشته باشند توان و مقابله بیشتری دارند و می‌توانند به اهداف عالی برسند.

 


مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، به وحدت در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: امروز واقعا ما به‌وضوح می‌بینیم که وحدت یکی از ضروری‌ترین اقداماتی است که باید مسلمانان به آن بپردازند چون در مقابل مسلمانان، دشمنان حضور دارند.

 


حجت‌الاسلام‌ عسکری با اشاره به اینکه استکبار و استعمار مخالف مسلمانان است، افزود: استکبار و استعمار جهانی به دنبال این هستند که منافع مسلمانان را برای خودشان ثبت و ضبط کند و با حضور خود در منطقه بتوانند سرمایه‌گذاری بیشتری برای مردم و دولت‌های خودشان داشته باشند و این را می‌دانند که مردم ایران با وحدت این انقلاب را به پیروزی رساندند و جبهه مقاومت هم با وحدت شاهد پیروزی بسیار زیادی در عرصه جهانی بود.

 


وی بابیان اینکه ما شاهد پیروزی جبهه مقاومت در لبنان، فلسطین و سوریه هستیم، ادامه داد: اگر داعش رانده شد و امروز فقط اسمی از آن به‌جامانده این مهم به دلیل وحدت مسلمانان است که با وحدت و اتحاد توانستند داعش را از بین ببرند لذا با توجه به اینکه دین اسلام دشمن دارد و استکبار جهانی به دنبال تضعیف مسلمانان است باید وحدت را در زندگی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جاری و ساری کرد.

 


مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، یادآور شد: وحدت معنای تغییر مذاهب نیست، مذاهب خمسه و مذاهب پنج‌گانه کنار همدیگر با تکیه‌بر اصول و پرهیز از اختلافات جزئی که دارند می‌توانند کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشند بنابراین وحدت بحث ضروری در جهان امروز برای مسلمانان است.

 

 

کد خبر 1222272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha