۳۰ درصد قربانیان تصادفات شهری را عابران پیاده تشکیل می‌دهند

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال ۳۰ نفر در تصادفات شهری جان باختند که ۳۰ درصد آنان را عابران پیاده تشکیل می دادند.

«احمد خندانی مقدم» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در نیمه نخست امسال 13 راننده موتورسیکلت و یک نفر سرنشین این وسیله نقلیه در تصادفات شهری استان جان خود را از دست دادند که این رقم هم بیش از 30 درصد از قربانیان این سوانح را به خود اختصاص داده است.

 

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: بر این اساس 24 نفر معادل 80 درصد از قربانیان سوانح رانندگی شهری استان در سال جاری مربوط به عابران پیاده و سرنشینان موتورسیکلت بوده که آمار بسیار بالا و نگران کننده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این مدت پنج نفر سرنشین خودرو و یک نفر راننده خودرو در تصادفات شهری استان جان خود را از دست دادند.

 

خندانی مقدم گفت: بیشترین قربانیان سوانح رانندگی استان در این مدت مربوط به شیروان با هفت نفر، اسفراین 6 نفر  و بجنورد پنج نفر است که قربانیان این سوانح در اسفراین و شیروان مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران است.

 

وی افزود: در 6 ماهه امسال 27 فقره تصادف منجر به فوت در شهرهای استان گزارش شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد کاهش داشته اما شمار قربانیان این سوانح با مدت مشابه پارسال برابری می کند و این نشان می دهد شدت تصادفات بالا بوده است.

 

خندانی مقدم خاطرنشان کرد: در این مدت هزار و 274 فقره تصادف منجر به جرح در شهرهای استان ثبت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش یافت و در این مدت شمار مجروحان این سوانح هم با 15 درصد افزایش، هزار و 468 نفر گزارش شده است.

 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: در مجموع نیمه نخست امسال 6 هزار و 742 فقره تصادف در شهرهای استان ثبت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال 58 درصد افزایش دارد.

 

 

 

کد خبر 1222291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha