مجوز ایجاد ۱۸ مرکز آموزش جوار کارگاه صنایع و صنوف در مازندران صادر شد

درویشی گفت: مجوز ایجاد ۱۸ مرکز آموزش جوار کارگاه صنایع و صنوف در استان مازندران صادر شد و در طول شش ماهه اول سالجاری با مساعدت این مشاغل هزار و ۶۷ نفر آموزش در محیط کار واقعی را کسب کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید حسین درویشی امروز(۱۸مهر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، برگزاری آموزش های مهارتی در واحدهای صنعتی برای بالا بردن سطح مهارت نیروی کار بوده که ارتباط مستقیم با افزایش تولید و بهره وری دارد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران به حضور موثر بنگاه های اقتصادی مازندران در مهارت آموزی اشاره کرد و گفت: هزار و سه نفر از شاغلین بنگاه های اقتصادی آموزش های ضمن خدمت را کسب کردند و این اداره کل برای آموزش 200 نفر از مهارت آموزان مراکز دولتی از ظرفیت تجهیزاتی صنایع و صنوف استان در قالب آموزش دوگانه مهارت – کار بهره گرفته اند.

 

درویشی بیان کرد: جهت تربیت نیروی کار ماهر توسط بنگاه های اقتصادی، مجوز ایجاد 18 مرکز آموزش جوار کارگاه صنایع و صنوف صادر شد و در طول شش ماهه اول سالجاری با مساعدت این مشاغل هزار و ۶۷ نفر آموزش در محیط کار واقعی را کسب کردند.

 

وی گفت: آموزش‌های مهارتی با موضوعیت ارتقاء مهارت شاغلین، عامل تاثیر گذار در ایجاد امنیت و پایداری شاغلان در واحدهای تولیدی می باشد لذا برای رفاه حال کارگران جهت جلوگیری از نگرانی‌های بیکاری، آموزش‌ها باید در حوزه های مختلف مهارت محور باشد.

 

درویشی با بیان اینکه مرکز بین کارگاهی مرکزی است که در آن آموزش با استفاده از امکانات خط تولید ارائه می‌شود، افزود: همچنین مرکز جوار کارگاهی، مرکزی است که از لحاظ تجهیزات آموزش، مستقل از جریان تولید است. 
  

 

وی با بیان اینکه برای حل مشکل اشتغال در کشور باید به سمت مهارت آموزی برویم، تصریح کرد: در مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی، آموزش مورد نیاز واحدهای صنعتی، تولیدی یا خدماتی به صورت باز آموزی و تکمیل مهارت کارگران شاغل در واحد یا واحدهای تولیدی، آموزش کارگران تازه استخدام شده، آموزش تخصص‌های جدید بر حسب نیاز صنایع و آموزش افراد تغییر شغل یافته ارائه می‌شود.

 

یادآورمی شود؛ مرکز بین کارگاهی مرکزی است که در آن آموزش با استفاده از امکانات خط تولید ارائه می‌شود و همچنین مرکز جوار کارگاهی، مرکزی است که از لحاظ تجهیزات آموزش، مستقل از جریان تولید است. 
  

 

 

 

کد خبر 1222331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha