وحدت و همدلی بین شیعه و سنی امری بسیار مهم و حیاتی است

ماموستا قادری، وحدت و همدلی بین شیعه و سنی دربرهه حساس کنونی را امری بسیار مهم و حیاتی دانست،وگفت:با توجه به شرایط جهان امروز این وحدت نه تنها باید حفظ شود بلکه باید محکم‌تر از گذشته باشد چرا که این وحدت مانع ریختن آب به آسیاب دشمن می‌شود.

ماموستا ملا قادر قادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به ضرورت وحدت مسلمانان با یکدیگر ،گفت: امروز شاهد هجمه‌هایی به دین مبین اسلام و آخرین پیامبر الهی هستیم، پاسداری از دین را وظیفه همه مسلمانان است.

 

امام جمعه پاوه ،افزود:حضرت محمد (ص) آخرین فرستاده پروردگار  ومنجی عالم بشریت است و شایسته است که ما رویدادهای مربوط به این منجی و مصلح شامل ولادت، بعثت، هجرت و وفات را باشکوه برگزار کنیم.

 

وی بابیان اینکه ، برگزاری جشن میلاد پیامبر (ص) دفاع از پیامبر است،تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) چراغ هدایت بشر از جهل و نادانی است و بر همه مسلمانان واجب است که راه و سنت آن بزرگوار را برای سعادت دنیا و آخرت ادامه دهند.

 

ماموستا قادری، با اشاره به اینکه به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به نام هفته وحدت نامگذاری شده است ،خاطر نشان کرد: به روایت اهل سنت ۱۲ ربیع‌الاول ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و به روایت اهل تشییع ۱۷ ربیع‌الاول سالروز ولادت نبی مکرم اسلام است که حضرت امام (ره) این فاصله یک هفته‌ای را به نام هفته وحدت نامگذاری کرده است.

 

امام جمعه اهل پاوه بابیان اینکه دشمن نمی‌تواند وحدت و برادری اهل سنت و اهل تشیع را خدشه‌دار کند، اظهارکرد: با توجه به توصیه مقام معظم رهبری، وحدت و احترام در بین مردم با وجود تفاوت‌های قومی و مذهبی حفظ شده است و امروز در استان کرمانشاه همگی در کنار هم امنیت لازم داریم و آئین اسلام و پاسداری از آن برعهده پیامبر اسلام بود که پس از آن به‌دست محبان و جانشینان ایشان بود و امروز هم حفظ و ترویج آن برعهده ما مسلمانان است و ما هم حق داریم که از این دین پیروی کنیم.

کد خبر 1222352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha