حفظ وحدت  وظیفه دینی همه امت اسلام است

حجت الاسلام منتظری، گفت: ایجاد اتحاد و اخوت میان ملت‌ها و آحاد مسلمانان در سراسر جهان از اهداف و آرمان‌های اصیل اسلام و حفظ وحدت وظیفه دینی همه امت اسلام است.

حجت الاسلام حسن منتظری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به ایجاد وحدت مسلمانان جهان ،گفت: هفته وحدت با توجه به شرایط خاص جامعه می تواند برای ما بسیار مثمرثمر باشد و بر مشکلات فائق شویم.
 
 

سرپرست مرکز اسلامی استان کرمانشاه،افزود:قرآن و کعبه‌ شریف محل توجّه و اعتقاد همه‌ مسلمانان است و مسلمانان باید این مشترکات را مورد توجه قرار دهند و عوامل دشمن و استکبار را به خوبی بشناسند.

 

وی خاطر نشان کرد:یکی از مهم‌ترین مسئله‌هایی که امروز برای جهان اسلام و اندیشمندان جهان اسلام حائز اهمیت است، اتحاد اسلامی است که  باید خیلی مد نظر قرار گیرد تا دشمنان نتوانند از ما سوء استفاده کنند.

 

 

حجت الاسلام منتظری،تصریح کرد: رمز موفقیت پیامبر (ص) در دوران نبوتشان، ایستادگی در راه و هدف بود و این می تواند برای همه ما درس بزرگی باشد و سیره و زندگی پیامبر اکرم (ص) می تواند در تمام شئونات زندگی برای ما یک الگو و اسوه کامل و بی بدیل باشد لذا جامعه اسلامی ما اگر به تمام معنا بخواهد امروز موفق باشد باید برنامه و سیره پیامبر (ص) را منطبق با برنامه های خویش قرار دهد.
 
 

سرپرست مرکز اسلامی استان کرمانشاه ،اظهار کرد: پیامبر (ص) هیچ وقت در دعوت به حق در برابر کفار کوتاه نیامدند و آن زمان هم توطئه های بسیاری بود ولی این امر باعث نشد که رسول خدا از هدف والای خویش کوتاه بیایند.
 

وی با اشاره به اینکه  رمز موفقیت پیامبر (ص)دعوت به وحدت کلمه از سوی ایشان بود،افزود: اگر در جامعه اسلامی بخواهیم که موفق باشیم باید با وحدت هویت خود را شکل دهیم و به جهانیان معرفی کنیم و از سوی دیگر اگر ما دچار اختلاف شویم، طبق فرموده خداوند، از رحمت الهی دوره شده و گرفتار عذاب خواهیم شد.
 
 

حجت الاسلام منتظری در پایان گفت: امروز وحدت بین مسلمانان با توجه به توطئه‌های مختلف دشمنان بیشتر از هر زمانی لازم است و همه مسلمانان وظیفه دارند وحدت و همدلی بین خودشان را حفظ کنند و ارتقا دهند.

 

کد خبر 1222362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha