اختصاص ۳ میلیارد تومان اعتبار به زیباسازی سردرب بازار بیرجند

اعضای شورای شهر بیرجند با اختصاص سه میلیارد تومان برای بازسازی، زیباسازی و مقاوم سازی بازار قدیم بیرجند و آماده کردن سردرب بازار موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مرتضی یزدان شناس امروز دوشنبه (۱۸ مهر) در جلسه شورای شهر بیرجند با توجه به قرائت تعدادی نامه از سوی معاونت عمرانی استانداری بر اساس رأی کمیسیون ماده 5 مبنی بر تغییر تعدادی کاربری، این اقدام را به ضرر مردم دانست و اظهار داشت: قرار گرفتن مسایل کارشناسی در کنار کمیسیون برای استفاده از ظرفیت ها است.

 

این عضو شورای شهر بیرجند با بیان اینکه مسئولان مربوطه با اعمال نظرات مدیریتی باید جوابگوی افکار عمومی باشند، افزود: با ورود موردی کمیسیون ماده 5 برای تغییر کاربری ها، طرح تفصیلی بی معنا است.

 

در این جلسه تغییر کاربری از فرهنگی به صنعتی به طول 515 متر در اراضی زعفرانیه، تغییر کاربری از تأسیسات شهری به تجاری در بلوار شعبانیه، تغییر کاربری از آموزشی به تجاری در مهرشهر و... با مالکیت اداره راه و شهرسازی مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر و مخالفت اعضای شورا در این زمینه، مقرر شد برای رسیدگی، موارد ذکر شده به دیوان عدالت اداری شکایت شود.

 

در ادامه منشی شورا پیشنهادات مصوب هیأت رئیسه شامل ارائه گزارش درآمد هزینه 6 ماهه سازمان رفاهی، تفریحی، ورزشی شهرداری، پیگیری مطالبات شهرداری از ادارات از طریق مجمع کلان شهرها، ارائه روند پروژه های سرمایه گذاری یک ساله شهرداری و ارائه گزارش معاونت شهرسازی مبنی بر تخلفات ساختمانی را مطرح کرد.

 

یکی از اعضای شورای شهر با بیان اینکه جلسه هیأت رئیسه مربوط به اتفاقات داخلی شورا است، این اقدام را تداخل در امور دانست و گفت: درخواست ارائه گزارش از یکی از سازمان های مرتبط چه معنی دارد اگر جهت گیری انجام نشده چرا این ارائه گزاراشات از همه سازمان های شهرداری خواسته نشده است.

 

یزدان شناس گریزی به عدم تشکیل کمیسیون بهداشت و خدمات شهری زد و خواستار تعیین تکلیف این مهم شد.

 

«عباس سروری» عضو شورای شهر بیرجند هم در پاسخ گفت: این موارد به عنوان پیشنهاد مصوب شده در شورا مطرح شده است و هیأت رئیسه می تواند بر عملکرد سازمان ها نظارت داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه این موارد به عنوان پیشنهاد در شورا مطرح شده است، خواستار ارائه عملکرد همه سازمان های شهرداری شد که پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد همه سازمان های شهرداری گزارشی از عملکرد خود را به کمیسیون بودجه ارائه کنند.

 

«رضا حسنی صفت» رئیس شورای شهر بیرجند هم موارد مطرح شده شامل دریافت مطالبات شهرداری از طریق مجمع کلان شهرها، ارائه عملکرد و روند پروژه های سرمایه گذاری یک ساله شهرداری را به شور گذاشت و پس از بحث و تبادل نظر، مورد اول مورد موافقت قرار گرفت و مورد دوم هم مقرر شد برای پیگیری و بررسی به شورا ارجاع شود.

 

در ادامه درخواست کمیته امداد منطقه یک، طی نامه ای مبنی بر مساعدت در جشن شور عاطفه ها مطرح که پس از بررسی و تبادل نظر مقرر شد به کمیته امداد منطقه 1 و 2 هر کدام 10 میلیون تومان کمک شود.

 

درخواست های کاروان پیاده خاتم الانبیا در خصوص مساعدت هزینه ایاب و ذهاب سفر به مشهد مقدس به مبلغ 8 میلیون و 400 هزار تومان نیز از دیگر درخواست های مطرح شده بود که پس از تبادل نظر اعضای شورا مقرر شد این هزینه پرداخت شود.

 

درخواست مدیر تعان روستایی استان مبنی بر اختصاص زمین برای ایجاد روستا بازار در مرکز استان از دیگر موارد مطرح شده بود که در این زمینه یزدان شناس به نیمه فعال بودن بازارچه تعاون روستایی در بلوار شهدای عبادی اشاره کرد و نیمه فعال بودن این بازارچه را به مثابه عدم استفاده از ظرفیت کامل دانست و خواستار فعال کردن غرفه های این بازارچه برای ارائه محصولات کشاورزی شد که پس از تبادل نظر مقرر شد این مهم برای اظهار نظر به شهرداری ارجاع شود.

 

در ادامه رئیس شورای شهر بیرجند با بیان اینکه در 6 ماهه ابتدای امسال 49 درصد درآمدهای وصولی شهرداری محقق شده است، درآمد ناشی از عوارض عمدی را 56 درصد، درآمد ناشی از عوارض اختصاصی شهرداری را 56 درصد، درآمد اموال شهرداری را 58 درصد، کمک اعطایی دولت 30 درصد، کمک های اعطایی و دارایی 52 درصد و... اعلام کرد.

 

به گفته وی، جمع کل درآمدها و منابع به ترتیب 52 و 50 درصد است و موارد اجرایی در حوزه مأموریت عمران و شهرسازی، ایمنی و مدیریت بحران، اجتماعی و فرهنگی و... 40 درصد محقق شده است.

 

«مهدی بهترین» شهردار بیرجند هم با بیان اینکه بیشتر سرفصل های اجرا شده بالای 50 درصد محقق شده است، گفت: در حوزه کمک های اعطایی دولت 30 درصد کمک شده و همین رقم میانگین را کاهش داده است.

 

یکی دیگر از درخواست های مطرح شده در این جلسه نامه شهردار به شورا مبنی بر معرفی پیمانکار برای اخذ مجوز مناقصه محدود در راستای بازسازی، زیباسازی و مقاوم سازی بازار قدیم بیرجند و آماده کردن سردرب بازار بود که برای اجرای این مهم بالغ بر سه میلیارد تومان پیش بینی شد و اعضا پس از بررسی با این مهم موافقت کردند.

 

در ادامه رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای شهر بیرجند به برگزاری و مصوبات سی و سومین جلسه کمیسیون فرهنگی اشاره کرد و گفت: تعدادی از افراد از سوی شهرداری برای فعالیت در مرکز بیرجند شناسی معرفی شدند.

 

مهدی عبدالرزاق خواستار ارائه نوع فعالیت، علت رایگان در اختیار قرار گرفتن این مرکز و... شد و افزود: با توجه به نامگذاری، این مرکز باید در اختیار افرادی قرار گیرد که در حوزه بیرجند شناسی ورود کنند و دیگر موارد می توانند در دیگر اماکن مرتبط فعالیت داشته باشند.

 

شهردار بیرجند در پاسخ با بیان اینکه از مرکز بیرجند شناسی آنطور که باید استفاده بهینه نشده است، خواستار از بین بردن انحراف و آماده کردن زمینه ها برای آشنایی بیشتر شهروندان با این مرکز شد.

 

بهترین در این زمینه از افراد مدعی و دلسوز درخواست مساعدت کرد و هدف از در اختیار قرار دادن این مرکز به شهروندان متقاضی را آشنایی بیشتر مردم با مرکز بیرجندشناسی عنوان کرد و گفت: برای راه اندازی این مرکز و استقبال از آن، باید ابتدا شهروندان با این مرکز آشنا شوند.

 

ویدا ناصری یکی از اعضای شورای شهر هم راه اندازی تالار گفتمان شهر در این مرکز را در جذب مردم و... مهم و گره گشا دانست.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا به عنوان دومین مصوبه کمیسیون، به درخواست مساعدت به مسجد پایین شهر بیرجند برای اعزام افراد کم بضاعت به مشهد مقدس  اشاره کرد و افزود: هزینه ایاب و ذهاب 8 میلیون تومان است و هیأت امنای این مسجد، خواستار مساعدت در این زمینه هستند که پس از به شورگذاشته شدن این مهم مقرر شد در این مورد 5 میلیون تومان کمک شود و بعد از این مورد، اینگونه درخواست ها بر اساس اعتبارات موجود تعیین تکلیف شود.

 

عبدالرزاق درخواست باشگاه فرهنگی ورزشی والیبال و هیأت وشوی استان مبنی بر تقبل جوایز نفرات اول تا سوم در مسابقات کشوری را مطرح کرد که پس از تبادل نظر پرداخت جوایز به نفرات اول مسابقات کشوری توسط اعضای شورای شهر مورد تأیید قرار گرفت.

 

 

کد خبر 1222373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha