تشریح آخرین اقدامات ستاد دیه استان کرمان/انجام مقدمات آزادی ۱۱ زندانی به مناسبت میلاد پیامبر

موسوی قوام با تشریح آخرین اقدامات ستاد دیه استان کرما از اانجام مقدمات آزادی ۱۱ زندانی به مناسبت میلاد پیامبراکرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الله موسوی قوام، عصر دوشنبه(۱۸مهر) در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان گفت: طی دو دهه از فعالیت این ستاد چهار هزار و ۲۶۵ نفر زندانی زندانی واجد شرایط با کمک ستاد از زندان های استان آزاد شدند.

 

 

 

مدیرنمایندگی ستاد دیه استان کرمان افزود: برای آزادی این تعداد زندانی بیش از ۱۱۱ هزار میلیارد تومان از محل کمک های مردمی و خیرین، تسهیلات بانک، صندوق تأمین خسارت های بدنی و...هزینه شده است.

 

 

 

وی با بیان اینکه از مجموع زندانیان آزاد شده دو هزار و ۶۳۳نفر با کمک های مردمی و خیرین آزاد شدند؛ اظهار کرد: تعداد ۷۳۰ نفر هم بدون پرداخت وجه و با اخذ رضایت شاکی آزاد شدند.

 

 

 

موسوی قوام با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم ستاد اخذ رضایت شاکی است و موفق شدیم ۹۵۰میلیارد تومان رضایت شاکی و تخفیف بگیریم؛ ادامه داد: با تشکیل ستاد جشن های گلریزان بیش از ۵۳ میلیارد تومان جمع آوری شد.

 

 

وی از آزادی ۳۲ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و با افزودن اینکه برای آزادی این تعداد بیش از ۱۰ میلیارد هزینه شده است؛ گفت: پرونده ۱۱ زندانی واجد شرایط آزادی، برای ایام میلاد پیامبر نیز آماده شده که مجموع بدهی آنان بیش از ۱۴ میلیارد تومان است که ۱۳ میلیارد تومان تخفیف گرفتیم.

 

 

موسوی قوام به برگزاری ۱۹ جشن گلریزان در سال جاری اشاره و تصریح کرد: در این جشن ها خیرین ۱۸ میلیارد تومان تعهد کردند که ۱۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان آن وصول شده است.

 

 

 

وی ادامه داد: بنگاه های اقتصادی هم تعامل خوبی با ستاد دارند و امسال از جمع ۲۳ میلیاردی که بنگاه ها تعهد کردند نیمی مربوط به ستاد استان بود که بیش از ۷ میلیارد تومان وصول شده و مابقی هم در حال جمع آوری است.

 

 

 

مدیرنمایندگی ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه جلسات ستاد در هر ماه دو بار برگزار می شود؛ اظهار کرد: سیاست ها از ابتدا بر این بوده به بدهکاران مهریه صرفاً از محل اعطای تسهیلات و نه وجوه مردمی؛ کمک شود.

 

 

وی از همکاری ۲۳۱ نفر از خیرین در جشن های گلریزان امسال خبر داد و گفت: این افراد از یک میلیون تا بیش از ۳۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند که در صورت موافقت اعضای ستاد جلسه تجلیل از تعدادی از خیرین در آبان ماه همزمان با سالروز ولادت امام حسن عسکری علیه السلام برگزار شود.

کد خبر 1222392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha