روزانه ۵ تُن گوشت مرغ منجمد توزیع می شود

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: روزانه پنج تُن گوشت منجمد مرغ در استان توزیع می شود و محدودیت در این باره وجود ندارد.

«محمد هندآبادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: گوشت منجمد مرغ در بازار استان به وفور تامین شده و مشکلی در تامین و توزیع این محصول وجود ندارد.

 

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: گوشت منجمد مرغ به ازای هر کیلوگرم از این محصول 48 هزار تومان عرضه می شود.

 

وی درباره تامین گوشت گرم مرغ در استان گفت: این محصول پروتئینی هم به میزان نیاز تامین شده و در حال توزیع است، گوشت مرغ کشتار روز به ازای هر کیلوگرم 62 هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد.

 

هندآبادی با اشاره به اینکه قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ  کشتار روز در استان پایین تر از سایر استان هاست، گفت: میزان توزیع این محصول در استان در روزهای اخیر از 47 تُن تا بیش از 52 تُن متغیر بوده است.

 

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: رویکرد ما این است میزان توزیع روزانه این محصول کمتر از 35 تُن نباشد.

 

بر اساس این گزارش، قیمت مصوب گوشت مرغ، 59 هزار و 800 تومان است اما مرغداران می گویند قیمت تمام شده تولید مرغ زنده در سالن های مرغداری بالا است از این رو عرضه مرغ زنده با قیمت مصوب صرفه ندارد.

 

بر اساس اعلام مسئولان جهاد کشاورزی، قیمت تمام شده تولید مرغ در سالن های مرغداری، 43 هزار و 600 تومان است. بر این اساس عرضه مرغ زنده زیر قیمت  تولید، به ضرر مرغدار است. در شرایطی که مرغدار در این دوره متضر شود میزان جوجه ریزی در دوره بعد کاهش یافته و میزان تولید گوشت مرغ هم کاهش می یابد و در نهایت در تامین با مشکل روبه رو خواهیم شد از این رو قیمت مرغ زنده و قیمت گوشت مرغ کشتار روز از قیمت مصوب بالاتر رفته است.

 

قیمت مرغ کشتار روز در استان از دو هفته پیش به 62 هزار تومان رسیده و برخی از روزها تا 64 هزار تومان افزایش یافته است. با این وجود مسئولان می گویند قیمت گوشت مرغ در این استان پایین تر از سایر استان ها است.

 

 

کد خبر 1222450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha