گزارش ۶ ماهه فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد شمال استان کرمان اعلام شد

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان مهمترین فعالیت های انجام شده در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مصطفی گرجی، سه شنبه(۱۹ مهر) در نشست خبری با گرامیداشت هفته وحدت بر اهمیت اتحاد و همدلی مسلمین در برابر دشمنان تاکید کرد.

 

 

مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به سالروز بیانات مقام معظم رهبری درباره کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: یکی از مسیرهای رشد و بالندگی جامعه حوزه فرهنگ و هنر است که به هر اندازه فربه شود جامعه از سلامت روانی برخوردار می شود.

 

 

 

وی مسجد را از سازه های مقدس جامعه اسلامی دانست و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج تصریح کرد: روی خوش و زبان مشترک با مخاطب کانون های مساجد هم مهم است.

 

 

 

حجت الاسلام گرجی سپس به گزارش ۶ ماهه نخست سال جاری پرداخت و اظهار کرد: مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان سال ۱۴۰۰ هفته گذشته در استان فارس برگزار شد که ۶ نفر از برگزیدگان استان کرمان در این مسابقات حضور داشتند و از این میان یک نفر موفق به کسب رتبه سوم کشوری در رشته قرائت تحقیق شد.

 

 

 

وی توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته گوشت یک و نیم کیلویی به مناسبت ماه مبارک رمضان؛ نود و چهارمین نشست "شنبه های با کتاب در مساجد" که به صورت نمونه در کانون فرهنگی هنری الجواد مسجد سید الشهداء چهارراه مدیریت؛ استمرار مناسبتی طرح ملی سه شنبه های تکریم؛ تجلیل از کانون های برتر سال گذشته و...را بخش دیگری از اقدامات ۶ ماهه نخست امسال فهرست کرد.

 

 

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان از درخواست تاسیس ۱۷ کانون فرهنگی هنری در سال جاری خبر داد و افزود: از این تعداد مجوز فعالیت دو کانون از جمله کانون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در روستای قنات ملک شهرستان رابر صادر شده است.
 

 

 

 

وی اجرای طرح های فرهنگی طریق الجنه (برگزاری دوره های سبک زندگی قرآنی) کانون عاشقان ظهور شهرستان فهرج؛ بهترین برداشت (بهترین برداشت از کتاب آن 23 نفر) کانون دانشگاه پیام نور کوهبنان؛ چترهای نجات ( برگزاری دوره های پیشگیری از آسیب های اجتماعی ) کانون المهدی شهرستان نرماشیر و برگزاری طرح زندگی به سبک آرامش با همکاری حوزه علمیه فاطمیه کرمان را از دیگر اقدامات قابل ذکر در ۶ ماهه اول سال جاری اعلام کرد.

 

 

گفتنی است؛ ۶۶۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد شمال استان کرمان فعالیت دارد و کانون های مساجد جنوب استان مستقل از شمال است.

کد خبر 1222470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha