۴۵۸ گزارش و شکایت از سوی شهروندان خراسان‌جنوبی به بازرسی کل رسید

رحیمی گفت: از ابتدای سال جاری نیز ۴۵۸ مورد شکایت و گزارش از ناحیه شهروندان واصل شد که ۳۸۴ مورد خاتمه و ۷۴ مورد در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی رحیمی صبح امروز (۱۹ مهر) در دیدار جمعی از کارکنان سازمان بازرسی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: ۱۹ مهرماه سالروز تاسيس سازمان بازرسی كل كشور است كه در جهت اجرای اصل ۱۷۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران به منظور نظارت بر حسن جريان امور و اجرای صحيح قوانين در دستگاه‌های اداری، زير نظر قوه قضاييه تشكيل ‌شده است.

 

بازرس کل خراسان‌ جنوبی ادامه داد: بعد از تغییرات چندباره در نهایت قانون اجرایی حاکم بر سازمان بازرسی کل کشور در مهرماه ۱۳۹۳به تصویب رسید.

 

رحیمی با اشاره به عملکرد سازمان بازرسی در خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست سال جاری تاکنون گزارش ۳۱ بازرسی برنامه ای، ۲۷ بازرسی موردی، یک مورد بازرسی فوق العاده داشته‌ایم.

 

وی ادامه داد: در این مدت همچنین ۶ گزارش کیفری مشتمل بر ۲۰ متهم و  ۱۱ گزارش تخلفات اداری مشتمل بر ۱۸ متهم به مقامات قضایی ارسال شده است.

 

بازرس کل خراسان‌ جنوبی با بیان عملکرد واحد نظارت همگانی و رسیدگی به شکایت مردمی این سازمان، عنوان کرد: در سال گذشته هزار و ۳۵۹ گزارش و شکایت مردمی واصل و رسیدگی شد که از این تعداد ۹۱۱ مورد شکایت افراد حقیقی و حقوقی، ۴۴۵ مورد گزارش فساد توسط افراد ناشناس و سه مورد گزارش ناقص بوده است که امکان رسیدگی آن فراهم نشده است.

 

رحیمی بیان کرد: از ابتدای سال جاری نیز ۴۵۸ مورد شکایت و گزارش از ناحیه شهروندان واصل شد که ۳۸۴ مورد خاتمه و ۷۴ مورد در حال رسیدگی است.

 

وی به تخلفات ساخت و ساز فنی و عدم پارکینگ در مجتمع تجاری هلال، گفت: در همین راستا به شورای شهر بیرجند تکلیف به جلوگیری از شروع به کار این مجتمع و پلمپ آن تا تدارک پارکینگ به شرط قانونی و بر اساس ضوابط شهرسازی شد.

 

بازرس کل خراسان‌ جنوبی در پایان رسیدگی به تخلفات فرهنگسرای شهر بیرجند و ابهامات ساخت و ساز آن، پیگیری قلع و قمع ۱۵۰ مورد ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و منابع طبیعی، تعیین تکلیف فروش میوه های مازاد طرح تنظیم بازار نوروزی و بررسی ابعاد وقوع حادثه قطار در مسیر طبس را از دیگر اقدامات این سازمان اعلام کرد.

 

 

 

 

کد خبر 1222486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha