لزوم اعلام نیازهای فناورانه از سوی دستگاه‌های اجرایی/ آمادگی برگزاری رویدادهای تخصصی را داریم

رضایی گفت: برای به‌کارگیری ظرفیت‌های فناورانه موجود در استان گلستان در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و واحدها و هسته‌های فناور نیازمند برقراری ارتباط مستمر با دستگاه‌های اجرایی به منظور شناسایی و اعلام دقیق نیازهای فناورانه هستیم.

«حامد رضایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان با تاکید بر اثرگذاری شرکت‌های دانش‌بنیان یا حوزه فناوری بر رشد اقتصادی اظهارکرد: هرچند در حوزه نوآوری و فناوری، پارک‌های علم و فناوری خود را متولی می‌دانند اما با توجه به همه‌گیری و فراگیر بودن عرصه نوآوری، همه دستگاه‌ها و نهادها باید در تحقق برنامه‌های این حوزه سهیم باشند.

 

معاون پارک علم و فناوری گلستان بر افزایش سهم کالا و خدمات دانش‌بنیان در سبد مصرفی دیگر بخش‌ها تاکید کرد و گفت: کالاهای دانش‌بنیان به طور ذاتی کالاهای خاصی هستند و باید ببینیم کدام کالاهای دانش‌بنیان را می‌توانیم در سازمان‌ها و نهادها به سبد مصرفی خود اضافه کنیم‌.

 

وی اضافه کرد: افزایش بهره‌وری، ارتقای توان و تاب‌آوری در حوزه تامین نیازهای اساسی مبتنی بر نوآوری و فناوری و همچنین دسترسی به یک شبکه تعاملی به منظور اشتراک‌گذاری نیازهای احصا شده از ویژگی‌های این حوزه و پارک‌های علم و فناوری است.

 

رضایی گزارشی از آخرین وضعیت استان در حوزه دانش‌بنیان به‌طور کمی اشاره کرد و گفت: در این استان ۱۲ مرکز رشد و نوآوری، ۶۰ شرکت دانش‌بنیان در ۹ رسته فناوری و ۲۵۰ واحد و هسته فناور در استان فعال است‌. با اینحال از برنامه‌های تعیین شده از سوی دولت خیلی عقب هستیم که یکی از دلایل آن عدم اعلام دقیق نیازها از سوی دستگاه‌ها است.

 

وی ادامه داد: در کنار مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان و ... حضور بیش از ۶۵ هزار دانشجو و ۳ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های استان یک ظرفیت خوب و بزرگ را برای حل مسائل و رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف فراهم کرده است. برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نیاز به ارتباط مستمر با مجموعه‌های مختلف داریم تا بتوانیم نیازها را به اشتراک بگذاریم.

 

معاون پارک علم و فناوری گلستان یادآور شد: از ابتدای امسال چند رویداد عمومی مانند تانا (اعلام نیازهای فناورانه) و رویدادهای تخصصی در حوزه‌های محیط زیست و فنی و حرفه‌ای از سوی پارک علم و فناوری استان برگزار شده است و ما این آمادگی را داریم تا رویدادهای تخصصی در حوزه‌های مختلف را برگزار کنیم.

 

کد خبر 1222515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha