طرح پیشگیری از معلولیت برای ۳ هزار سالمند زنجانی برگزار شد

به گفته حسینی، طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی برای ۳ هزار سالمند زنجانی با هدف ارتقاء کیفیت زندگی در گروه های میانسال و سالمند اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، سلمان حسینی در جمع خبرنگاران از اجرای طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیتهای دوران سالمندی برای ۳ هزار سالمند زنجانی خبر داد و گفت: این طرح با هدف ارتقاء دانش، تغییر نگرش و در نهایت تغییررفتار و ارتقاء کیفیت زندگی در گروه های میانسال و سالمند طراحی شده است و تسهیلگران بهزیستی تا پایان سال با شناسایی سالمندان ومیانسالان درمحلات وادارات و ...این طرح را اجرا خواهند کرد.

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی با اشاره به اینکه برنامه پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی با تأکید بر لزوم پیشگیری در خصوص بیماری های شایع در دوران سالمندی اجرا شد، خاطرنشان کرد: در این جلسات اصول مواجهه و پیشگیری از بیماریهای دیابت، پوکی استخوان، آرتروز، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و پیشگیری از سقوط به عنوان تهدیدات جدی در بین سالمندان آموزش داده می شود.

 

وی اضافه کرد: برنامه پیشگیری از معلولیتهای دوران سالمندی به صورت  آموزش حضوری  با محتوای آموزشی معین توسط ۳۵ تسهیل گر و کارشناسان ۷ شهرستان به گروههای هدف اصلی شامل میانسالان وسالمندان  آموزش داده می شوند تا موجب  اقزایش آگاهی وتغییر نگرش و رفتار افراد سالمند شوند.

 

حسینی، گروههای هدف درحوزه های مختلف سازمان بهزیستی مانند سالمندان و میانسالان تحت پوشش مراکز روزانه سالمندان، زنان سرپرست خانوار، افراد عضو کانونهای بازنشستگی، افراد تحت پوشش بنیادهای فرزانگان و کانونهای جهاندیدگان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و فرهنگسراهای شهرداری را ازجمله گروههای هدف این طرح برشمرد.

 

وی یادآور شد: سالمندان در صورت سپری کردن دوران سالمندی به صورت مطلوب و کارآمد می‌توانند تاثیرات مفید و موثری در توسعه پایدار، افزایش سطح سلامت روانی جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و احساس رضایتمندی افراد جوان جامعه  راداشته باشند.

کد خبر 1222540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha