نداشتن سواد رسانه ای ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است

حسنوند با اشاره به فرصت ها و تهديدات در فضاي مجازي گفت:‌ سواد رسانه اي مخاطبان يكي از مهم ترين ضرورت ها در بهره گيري از فضاي مجازي است.

سرگرد «مهدی حسنوند» در سخنانی اظهار داشت: با پیشرفت جوامع در عصر تکنولوژی، فضای مجازی به عنوان یک ضرورت ارتباطی از عوامل موثر و حتی می توان گفت بی همتا و پر شتاب در فرایند رشد جامعه محسوب می شود.

 

کارشناس معاونت فرهنگی و اجتماعی انتظامي استان با بیان اینکه کاربران فضای مجازی در سال های اخیر به نحو بسیار چشمگیری افزایش داشته اند، ادامه داد: ضرورت دارد تا برای استفاده بهینه از این فضا به دنبال راهکارهای مناسب باشیم.

 

وی با بیان اینکه امروز ریشه بسیاری از آسیب‌های وارده در فضای مجازی، در شرایط کنونی ناشی از ناآگاهی و نداشتن سواد رسانه‌ای از سوی کاربران است که در این زمینه، اظهار داشت: می‌توان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطوح مختلف در راستای ارتقاء سواد رسانه‌ای، گام‌های مفید و اثرگذاري را برداشت.

 

این مقام انتظامی افزود: فرزندانمان را در فضازی مجازی تنها نگذاریم. دنیای مجازی چنان سایه سیطره بر خانواده ها و افکار آنها انداخته است که دیگر نه تنها فرصتی برای حرف زدن باقی نگذاشته است بلکه اگر قرار بر هم صحبتی هم باشد، دیگر افراد حرف همدیگر را نمی فهمند همانطور که بر رفتار فیزیکی فرزندان خود در فضای حقیقی، رفت و آمدها، نوع بازی، دوستان و غیره نظارت می کنیم در فضای مجازی نیز بر آنچه به عنوان محتوا و بازی کودکانه در اختیار فرزندانمان قرار می گیرد، نظارت دقیقی داشته باشیم.

 

سرگرد حسنوند بیان کرد: والدین بایستی مراقب این موضوع باشند که کودکان در فضای مجازی هزاران کیلومتر با پدر و مادرشان فاصله دارند.

 

وی ادامه داد: پس بهترین رفتار همراهی کودکان در انتخاب محتوای متناسب با سن آنهاست.

 

سرگردحسنوند ادامه داد: دنیای هزار توی مجازی آنقدر وسوسه انگیز و جذاب است که گاهی والدین از دیدن نیازهای فرزندانشان، غافل می کند. فرزندان که تشنه محبت و وقت گذاشتن والدین خود هستند اما والدین سرگرم نیازهای خود در دنیای مجازی اند. پس بیاییم برای بچه های خود وقت بگذاریم تا از رشد عاطفی و اجتماعی باز نمانند.

 

کارشناس معاونت فرهنگی و  اجتماعی انتظامی لرستان با تشریح اقدامات فرهنگی معاونت اجتماعی در طول هفته فراجا، اظهار کرد: پلیس با بهره گيري از كاركنان مجرب و متخصص، تمام تلاش خود را در برقراری هرچه بیشتر امنیت در فضای مجازی و حقیقی و دفاع از حريم خصوصي شهروندان به كار گرفته و امیدواریم مردم با تعامل بیشتر پلیس را یاری نمایند.

کد خبر 1222546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha