لزوم مسجد محوری برای رفع مشکلات محلات|کانون های فرهنگی هنری باید پاتوق جوانان و نوجوانان باشند

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه مساجد باید به دو بازوی فرهنگی با عنوان «بسیج و کانون فرهنگی هنری» مجهز باشند تا شاهد رونق معنوی این پایگاه های دینی باشیم، گفت: باید این کانون ها باید به پاتوق جوانان و نوجوانان تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن گرامیداشت 19مهر سالروز بیانات رهبرمعظم انقلاب امام خامنه ای(مدظله العالی) در جمع روحانیون استان خراسان شمالی پیرامون تقویت فعالیت های مسجدی با همکاری کانون های فرهنگی هنری و بسیج، اظهار کرد:تنوع بخشیدن و بازگرداندن مسجد به کارکردهای صدر اسلام‌ نظیر کارکردهای عبادی، اقتصادی، سیاسی و علمی ضروری است.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه تعامل و هم افزایی با نسل جوان یک واقعیت است، اذعان  کرد: کارکردن برای نوجوانان و جوانان هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

وی افزود: کانون های مساجد برای جذب نونهالان و کودکان نیز باید برنامه داشته باشند چراکه تربیت دینی آینده سازان این مرزو بوم یک ضرورت انکاناپذیر است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه تمامی مساجد باید به دو بازوی فرهنگی با عنوان «بسیج و کانون فرهنگی هنری » مجهز باشند تا شاهد رونق معنوی این پایگاه های دینی باشیم، گفت: متولی رسمی فعالیت های فرهنگی مساجد کانون های فرهنگی هنری هستند باید این کانون ها به پاتوق جوانان و نوجوانان تبدیل شود.

 

وی با تاکید براینکه دشمنان اسلام اعتقادات نسل جوان را هدف گرفته، افزود: از نیروهای مستعد کانون‌های مساجد برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب بهره‌گیری شود تا با جریان سازی فرهنگی، راهکارهای عملیاتی ارائه شود.

 

امام جمعه ساری، به منویات مقام معظم رهبری در جمع روحانیون استان خراسان شمالی مبنی براینکه «من سفارش میکنم مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا میکند، فراهم کنید» اشاره کرد و افزود: تربیت نسلی متعهد و انقلابی رسالت مهمي است كه بايد همواره به آن عنايت خاص داشت.

 

وی در بخشی از سخنانش به نیمه فعال یا راکد بودن برخی از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اشاره کرد و گفت:ائمه جماعات می توانند در فضایی غیر از مسجد، مراکزی را برای تعامل و همنشینی با نسل جوان آماده کنند اما پسندیده نیست چرا که هدف این که نسل جوان در فضای مسجد حضور پیدا کنند با مسجد آشنا و مانوس باشند از اینرو می طلبد کانون های مساجد فعال تر از امروز باشند.

 

امام جمعه ساری برلزوم  مسجد محوری برای رفع مشکلات محلات تاکید و بیان کرد:  این کانون ها نقش اساسی برای تبدیل مسجد به فضای عبادی و فرهنگی ایفا می کنند باید این کانون های تقویت شوند.

کد خبر 1222549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha