تقویت روحیه مطالبه گری در جامعه ضروری است

حجت الاسلام مهدوی نیا با اشاره به اهمیت تقویت کرسی های آزاد اندیشی، گفت: دعوت به خیر و بازداشتن از زشتی ها در قالب تقویت روحیه مطالبه گری محقق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلیمن «یونس مهدوی نیا» امروز (۱۹ مهر) در دیدار با دکتر نظری، رئیس دانشگاه لرستان به عنوان عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان، اظهار داشت: تمام همت ما باید این باشد که این روحیه دعوت به خیر و بازداشتن از زشتی ها، روحیه مطالبه گری و خواستن را در زمینه های مختلف نسل جوان ما بخصوص جوان علمی و دانشگاهی  و اساتید دانشگاه ها  گسترش پیدا کند.


دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به صورت یک فرهنگ حاکم در ارتباط انسانی و در روابط مردمی در بیاوریم آن زمان توانسته‌ایم فرهنگ دینی را نهادینه کنیم. 


وی با بیان اینکه موضوع امر به معروف و نهی از منکر گسترده بوده و نمی توان آن را به یک مبحث خاص خلاصه کرد، افزود: با برگزاری کرسی های آزاداندیشی می توان نظرات اساتید و اعضای هیات علمی درباره مسائل دانشگاهی، شهرستانی و استانی را به مسئولان منعکس کرد.


حجت الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: دعوت افراد به انجام کار خیر و واداشتن آنان از کارهای ناپسند از روش های مهم آموزشی و تربیتی است که به ویژه در دانشگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد.


وی افزود: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی امربه معروف و نهی از منکر همچنین آموزش و خودسازی آمرین به معروف و ناهیان از منکر از دیگر لازمه های این عرصه است ضمن این که نباید امر به معروف و نهی از منکر عرصه کینه توزی و تجسس شود.


«علی نظری» رئیس دانشگاه لرستان در این جلسه بر لزوم کار علمی و پژوهشی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: دانشگاه لرستان برای برگزاری و اجرای برنامه های سالانه و همکاری مشترک اعلام آمادگی می کند.


گفتنی است در این جلسه مصوب شد،  در راستای ترویج و گفتمان سازی امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه های استان کرسی های آزاد اندیشی  برگزار شود.


همچنین در راستای انجام تحقیقات و پژوهش های در زمینه امر به معروف و نهی از منکر  هسته پژوهش برای حمایت از این طرح ها در دانشگاه ها تشکیل شود.


 برگزاری جلسه بسیج استاتید دانشگاه های لرستان در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر از دیگر مصوبه این نشست ودیدار بود.

کد خبر 1222637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha