مربیان کانون باید محصولات خوب در حوزه کودک و نوجوان را معرفی کنند

اسم حسینی با بیان اینکه خانواده ها با محتواهایی که به خورد فرزندان خود می دهند آشنا نیستند، گفت: خانواده ها باید با اخبار و تحولات حوزه کودک و نوجوان آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، سجاد اسم حسینی امروز سه شنبه 19 مهر ماه در نشست کودک و نوجوان تراز امروز آینده ساز فردا که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: چالشی که در حوزه فعالان کودک و نوجوان داریم، این است که به جهات مختلفی محتواها به صورت کپی برداری شده از محتواهای خارج از کشور هستند. این مسئله شامل حوزه نشر، بازی های یارانه ای و سرگرمی ها می شود.

 

وی اظهار داشت: در شهربازی های کشور کاراکترها در وسایل بازی، عروسک ها و اسباب بازی ها اکثرا خارجی هستند. خانواده ها به عنوان اصلی ترین نهاد در تربیت کودکان نسبت به محصولات باید مطالعات عمیق تر و شناخت دقیق تری داشته باشند.

 

اسم حسینی با اشاره به نقش مهم مادران در تربیت فرزندان بیان کرد: مجلاتی در حوزه کودک و نوجوان داریم که متعلق به ناشر یا برند خاصی هستند و لازم است که خانواده ها با نظام فکری آنها آشنا شوند. سایت هایی نیز در زمینه تولید محتوا هستند. خانواده ها اگر در حوزه محتوا اشتباه کنند، گرفتار خواهند شد. خانواده ها و در راس آنها مادر نقش کلیدی در تربیت فرزندان دارند و باید نسبت به محتواهایی که به خورد فرزندان می دهند، آگاه باشند.

 

مدیر خبرگزاری کودک و نوجوان تصریح کرد: متاسفانه اکثر مادران ماهنامه های حوزه کودک و نوجوان را نمی شناسند. بسیاری از مدیران در حوزه انیمیشن اطلاعاتی ندارند. خانواده ها باید از یک سری دستیار و ابزار استفاده کنند تا اطلاعات لازم در حوزه کودک و نوجوان را به دست بیاورند و بتوانند محصول بهتر و مناسب تری برای فرزندان شان انتخاب کنند. مادران باید ماهنامه یا مجله ای تهیه کنند و شروع کنند با فرزندان خود به مطالعه کردن آن. اگر خانواده ها از یک برند اسباب بازی تهیه می کنند باید نسبت به فضای محصولات آن برند آشنایی داشته باشند.

 

اسم حسینی با بیان اینکه اطلاع خانواده ها از تحولات در حوزه کودک و نوجوان ضروری است، عنوان کرد: خانواده ها باید مطالعه داشته باشند در مورد محتواهایی که به خورد کودکان و نوجوانان خود می دهند. متاسفانه خانواده ها از اخبار حوزه کودک و نوجوان بی اطلاع هستند. نیاز است که مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اخبار حوزه کودک و نوجوان را هر هفته یا ماهانه در اختیار خانواده ها قرار دهند.

 

مدیر خبرگزاری کودک و نوجوان با اشاره به اینکه خانواده ها باید با تحولات حوزه کودک و نوجوان آشنا شوند، تصریح کرد: شرکت ها و مجموعه هایی که در حوزه کودک و نوجوان کار می کنند باید در مورد محصولات خود اطلاع رسانی داشته باشند؛ به عنوان مثال انتشارات جمال باید نویسندگان خود را به خانواده ها معرفی کند. کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید کمک کنند که محصولات و برندهای بهتر و مناسب تر در حوزه کودک و نوجوان بهتر دیده شوند.

 

گفتنی است، نمایشگاهی در مرکز آفرینش‌ های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب از ساعت 9 تا 18 در هفته ملی کودک در حال برگزاری است. در این نمایشگاه برنامه های مختلف، متنوع و جذابی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است. کارگاه تصویرگری، میز بازی بندک، میز بازی سازه هندسی، میز بازی‌ های رومیزی سیمرغ، اجرای مسابقه جدول کلمات متقاطع، لغات انگلیسی، نقاشی برای کودکان، اجرای تئاتر و نقالی، دیدار با نویسندگان، تصویرگران و شاعران، معرفی کتاب، آشنایی با مراحل تولید کتاب، قصه گویی، آموزش فیلم برداری و ساخت انیمیشن، نمایش عروسک های نمدی، شعرخوانی و ارایه محصولات کانون از جمله برنامه های این نمایشگاه است.

 

لازم به ذکر است، برنامه ‌های هفته ملی کودک با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» از ۱۶ تا ۲۲ مهر در مرکز آفرینش‌ های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران و دیگر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می ‌شود.

کد خبر 1222651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha