کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در نجات جوانان دارند

حجت الاسلام نوفرستی با توجه به توطئه دشمنان و ایادی آنها در منحرف کردن جوانان از اندیشه های انسان ساز اسلام، بر نقش کانون های فرهنگی هنری و سایر ارکان مساجد در نجات جوانان تأکید کرد.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به نقش مهم مساجد در مباحث فرهنگی، معنوی، اجتماعی و سیاسی اظهار کرد: با وجود توطئه دشمنان در زمان های مختلف، برای حفظ جوانان، کانون فرهگنی هنری و سایر ارکان مساجد تأثیرگذار هستند.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به هماهنگی های ایجاد شده در بدنه مساجد توسط کانون های فرهنگی هنری اشاره کرد و افزود: با وجود توطئه دشمنان و توهین آنها به قرآن و مساجد، کانون های فرهنگی هنری می توانند با محوریت امام جماعت و پشتیبانی هیأت امنا نقش مؤثری ایفا کنند.

 

وی با اشاره به برداشته شدن گام های مهم توسط کانون های مساجد، بر تقویت اقدامات آنها تاکید کرد و با توجه به سالروز پیام مقام معظم رهبری در این زمینه، بر نقش کانون ها در جذب جوانان، با برنامه ریزی صحیح تأکید کرد.

 

به گفته نوفرستی، کانون های مساجد در تربیت، رشد معنوی و دیگر عرصه های سیاسی، اجتماعی جوانان تأثیر دارند.

 

امام جمعه موقت بیرجند افزود: توهین دشمنان به ساحت مقدس قرآن و مساجد نشان دهنده نقش مهم مسجد در رشد و تعالی فرزندان نظام دارد و این مهم رسالت ما را سنگین تر می کند.

 

وی یادآور شد: بر اساس انتظارات اسلام و مقام عظمای ولایت، باید کانون های فرهنگی هنری به همراه دیگر ارکان مساجد مانند امام جماعت، پایگاه ها و هیأت امنا با برنامه ریزی صحیح و پر کردن اوقات جوانان، نقش مهمی در این زمینه ایفا کرده و از این جامعه و جوانان مراقبت کنند.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گریزی به اوایل انقلاب و نقش بی بدیل مساجد در پیروزی انقلاب زد و گفت: در دوران 8 سال دفاع مقدس، حضور جوانان در حماسه های عظیم را نیز مدیون مساجد و نقش آن ها هستیم.

 

حجت الاسلام نوفرستی گفت: امروزه با توجه به هجمه دشمنان می طلبد با برنامه ریزی صحیح و مناسب اوقات جوانان را پر کرد و با تعریف برنامه های مختلف آموزشی و... از قشر آسیب پذیر حمایت کرد.

 

وی گریزی به جنگ نرم دشمنان زد و یادآور شد: دشمن قصد دور کردن نسل جوان از ارزش‌های نظام را دارد و کانون های فرهنگی هنری باید مانند گذشته با تعریف برنامه های آموزنده در فضای فیزیکی و مجازی فعالیت بیشتری داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1222680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha