بازدید وزیر کشور از پروژه انتقال آب به سنندج

وزیر کشور از پروژه انتقال آب سد آزاد به شهر سنندج بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «احمد وحیدی» پیش از ظهر امروز سه شنبه(۱۹ مهرماه) در بازدید از پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج اظهار کرد:  مسیر این کار به انتها رسیده است  و تا آخر امسال پیش بینی شده این خط تا آخر امسال به انتها می‌رسد و مردم یک آب شرب باکیفیت را در سنندج خواهند داشت.

 

وزیر کشور با بیان اینکه خط انتقال آب سد آزاد به سنندج با سرعت خوبی جلو رفته و منابع مالی آن به خوبی تامین شده است، بیان کرد: با وجود اینکه پیشرفت طرح کم و حدود 20 درصد بوده، اما در مدت اندکی با پیشرفت بالای 90 درصد در حال جلو رفتن است.

 

وی خاطرنشان کرد: کارهای پایانی این پروژه در حال انجام است و به زودی وارد فاز بهره‌برداری خواهد شد تا مردم شریف سنندج بتوانند از آب کافی بهره‌مند شوند.

 

احمدی رفع نیازمندی‌های آبی در بخش صنعت و کشاورزی را از دیگر منافع انتقال این خط آب به سنندج عنوان کرد و افزود: 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت می‌رود،

وی اضافه شد کرد: در کنار اینکه بخش صنعت از این آب استفاده می‌کند یک تاثیر بسزایی در جلوگیری از فرونشست به خصوص در منطقه دهگلان و قروه همچنین نقش مهمی در جلوگیری از بحران‌ها خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1222697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha