بالا بردن آگاهی و سواد رسانه ای راهی برای کاهش آسیب های فضای مجازی

جوانمرد گفت: بالا بردن سطح آگاهی مردم و سواد رسانه ای بسیار ضروری بوده و می تواند در کاهش آسیب های فضای مجازی نقش داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، «احمد جوانمرد» در نشست هم اندیشی اصحاب فرهنگ  و هنر و فرهیختگان شهرستان زرندیه، که پیرامون فوائد و معایب فضای مجازی برگزاری شد، گفت: معمولا نحوه برخورد با مسائل فرهنگی و تکنولوژیهای نوین به شکل دفاعی بوده و با دیده شک و تردید با این گونه مسائل مواجه شده ایم در صورتیکه بهتر است با افزایش سطح آگاهی خود و عموم مردم به درون این مسائل رفته و بدون هراس با آنها مواجه شویم.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه افزود: یکی از راهکارهای عملی مقابله با آسیبهای فضای مجازی تولید محتوای هنرمندانه دقیق و ظریف می باشد، که متاسفانه آنگونه که باید در این موضوع اقدام نشده است.

 

وی خاطر نشان کرد: بالا بردن سطح آگاهی مردم و سواد رسانه ای بسیار ضروری بوده و می تواند در کاهش آسیبهای این فضا کمک کند.

 

تشکیل کارگروه صیانت از فضای مجازی در شهرستان زرندیه مصوبه این نشست بود که مقرر گردید بصورت مستمر نسبت به برگزاری جلسات و افزایش سواد رسانه ای عموم مردم اقدام شود.

 

این جلسه  از مجموعه برنامه های مقابله  و پیشگیری با آسیبهای اجتماعی استان مرکزی است که با حضور سمیعی رئیس پلیس فتای شهرستان و تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه، اصحاب فرهنگ و هنر و صاحب نظران برگزار شد در خصوص نحوه بهینه استفاده از فضای مجازی بحث و گفتگو شد.

کد خبر 1222708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha