نخستین کنفرانس بین المللی خانواده و تربیت معنوی در قم برگزار می‌شود

رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم از برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی خانواده و تربیت معنوی با پیام یکی از مراجع عظام تقلید در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم، سیدمحمدحسین چاوشیان امروز(سه شنبه ۱۹مهر) در نشست خبری که در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: نخستین کنفرانس بین المللی خانواده و تربیت معنوی یکی از خروجی‌های تفاهم‌نامه مشترک پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم است که در سال ۹۹ امضا شد.


دبیر علمی نخستین کنفرانس بین المللی خانواده و تربیت معنوی بیان کرد: این کنفرانس با مجوز ISC در ۲۸ مهرماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۸ در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با هدف تبادلات علمی و بین‌المللی در حوزه خانواده و با همراهی دانشگاهها و نهادهای علمی و حوزوی در سطح کشور برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت عظیم حوزوی و دانشگاهی در برگزاری کنفرانس تصریح کرد: بیش از ۶۰ استاد در رشته‌های مرتبط با اهداف این همایش همکاری داشتند و در یک سال گذشته تاکنون بیش از ۴۰ پیش‌نشست‌ مختلف در جهت دستیابی به پنل‌های نهایی کنفرانس برگزار شده است.

 

چاوشیان عنوان کرد: یکی از ویژگی های مهم این کنفرانس همراهی بیش از ۲۰ مرکز علمی حوزوی و دانشگاهی به‌عنوان حامیان علمی و معنوی شامل دانشگاههای شهید بهشتی، علامه طباطبایی، امام صادق (ع)، خوارزمی، تربیت‌مدرس، ادیان و مذاهب، اهل‌بیت (ع)، شهید مدنی آذربایجان و دانشگاه مازندران است.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، سازمان نظام مشاوره و روان‌شناسی کشور، معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده، دانشگاه الزهرا (س)، جامعه المصطفی (ص)، دانشگاه قرآن و حدیث، دفتر تبلیغات اسلامی، انجمن علمی تبلیغ و ارتباطات حوزه، انجمن علمی علوم اجتماعی حوزه، پژوهشکده زن و خانواده، پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی، مؤسسه آموزش عالی حوزوی رفیعه المصطفی(ص) در برگزاری این کنفرانس همراهی خوبی داشته اند.

 

دبیر علمی نخستین کنفرانس بین المللی خانواده و تربیت معنوی گفت: کنفرانس با پیام یکی از مراجع عظام تقلید آغاز می‌شود و خانم جمیله علم‌الهدی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سخنرانان اصلی آن هستند و از ۴ قاره اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا سخنران داریم.

 

وی در خصوص پنل‌های کنفرانس بیان کرد: پنل های تخصصی کنفرانس با موضوعاتی چون روانشناسی، رسانه و ارتباطات، علوم اجتماعی، فقه و حقوق، اخلاق و علوم تربیتی و بین‌الملل است و ماحصل کنفرانس نیز به صورت کتابی منتشر می شود، ضمن اینکه تمامی شرکت‌کنندگان در روز کنفرانس گواهی معتبر دریافت می‌کنند.

 

در ادامه نشست نیز مسعود جان‌بزرگی مدیر کنفرانس خانواده و تربیت معنوی عنوان کرد: جدایی فرزندان از خانواده موجب تعارض و آسیب‌های زیادی می‌شود و زمینه اختلالات روانی بی‌شماری را به وجود می‌آورد.
وی تصریح کرد: بسیاری از پدیده ها از خانواده سرچشمه می‌گیرد و در روانشناسی نیز اختلالی را سراغ نداریم که خانواده در آن سهیم نباشد یا نادیده بگیریم، حتی نگرش بسیاری از روانشناسان این است اگر خانواده اصلاح شود، فرد اصلاح می گردد.

 

جان‌بزرگی خاطرنشان کرد: تربیت معنوی اگر رفتارها به خصوص در خانواده و جامعه ظاهر شود، باید همه احساس آرامش کنند، در مجموع تربیت معنوی انسان را از منیت ها دور می کند و سلامت‌محور است و هنگامی که سلامت‌محوری ایجاد شود خلاقیت را در فرد به وجود می آورد.

 

وی گفت: مقابله با تربیت معنوی در واقع مبارزه با عقلانیت یک جامعه است و در جامعه اگر خانواده که محور آن است از ندای معنویت به دور باشد، خاموشی آن دامن جامعه را نیز می گیرد.

 

مدیر کنفرانس خانواده و تربیت معنوی ادامه داد: خانواده یک ارگان انسان ساز است و خانواده در تعالی افراد یک جامعه بیش از هر شبکه اجتماعی و یا رسانه ای نقش دارد و اگر خانواده و کانون انسان سازی مورد هجمه قرار گیرد، جامعه آسیب می ببیند.

 

وی بیان کرد: مادر نیز کانون خانواده است و اگر مادر نیز مورد آسیب و هجمه قرار بگیرد هزینه های بی شماری برای جامعه دارد و باید در خانواده به جایگاه مادر توجه شود.

 

جان‌بزرگی عنوان کرد: امروزه در دنیا از تربیت معنوی کمتر حرف می‌زنند، زیرا کارکرد آن با منافع جریان‌هایی که دنیا را مدیریت می‌کنند و خانواده را هدف قرار داده‌اند ناسازگار است و سود در چندگانگی، بیگانگی و دوگانگی است.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تاکید کرد: امید است با برگزاری این کنفرانس افراد دغدغه‌مند، صادق و خالص که به دنبال رشد و ارتقا خانواده هستند بهره بگیرند، زیرا این موضوع تاکنون مورد توجه نبوده است.

کد خبر 1222750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha