نیروی انتظامی در اغتشاشات اخیر رفتار شایسته ای با مردم داشت|لزوم مدیریت روند شکل‌گیری فتنه

حجت الاسلام محمدی لائینی سران فتنه باید خسارات اغتشاشات اخیر در کشور را جبران کنند، گفت: مسئولین امر برای جلوگیری از بروز اغتشاش و آشوب به دنبال مدیریت روند شگل گیری فتنه ها در کشور باشند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی امروز( ۱۹مهر) در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی استان مازندران به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی ضمن گرامیداشت هفته وحدت ایام منتسب به ولادت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و  امام جعفر صادق(ع) و همچنین پاسداشت هفته فراجا، اظهار کرد: نیروی انتظامی نقش بسزایی در مقابله با فتنه های دشمنان انقلاب دارد و امروز با وجود هجه های ضد انقلاب برای ایجاد بی نظمی در کشور، امنیت کشور بخشی مرهون تلاش نیروهای انتظامی است.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه نیروی انتظامی در مقابل همه این اقداماتی که برای ناکارآمد کردن دولت انقلابی و برای جلوگیری از رشد مملکت انجام شد تلاش کردید و امنیت جامعه را حفظ کردید شایسته تحسین است، گفت: در روایات و آموزه‌های دین مبین اسلام مثلثی با سه ضلع (جان، مال و دین) ترسیم شد و تاکید شده که گاهی مال را فدای جان و همچنین گاهی جان و مال را فدای دین کنیم، اما دین قابله معامله نیست.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه برخی اوقات انسان اشتباهی کرده و عذرخواهی می کند که اعتراف به خطا ممکن است موجب کسر شان او شود اما آخرت بار خود را سبک کرده،‌افزود: البته عده ای آتش جهنم را به خود می خرند و از خطا و اشتباه خود پشیمان نمی شوند.

 

وی با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در خصوص جریان فوت مهسا امینی، بیان کرد: برخی بدون اینکه چیزی بدانند واقعیت حادثه چیست کبریت را به جان شعله های فتنه کشیدند و قتل را بر گردن نیروی انتظامی انداختند که رهبری فرمودند عده ای که ابتدا بدون تحقیق چیزی گفتند شاید از روی دلسوزی داوری شتاب زده داشتند، الان که زوایای فتنه آشکار شد نباید همچنان بر طبل باطل بکوبند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر اینکه در مسئله امنیت به هیچ وجه نمی توان معامله کرد و امنیت از نان شب واجب‌تر است، خاطرنشان کرد: قدر امنیت را مردم یمن، فلسطین، غزه، سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و ... بهتر می دانند، ارزش امنیت برای بعضی از ما خیلی ملموس و محسوس نیست.

 

وی ادامه کرد: شهدای امنیت در مقابل اغتشاشات شاید از یک نظر مهمتر از مدافعین امنیت در دوران دفاع از مقدس، دفاع از حرم، ترور کور منافقین و سلامت باشند چرا که این فداکاری مظلومانه‌تر است دفاعی که همراه با مدارا بود، برخورد پلیس ایران در این میدان نسبت به پلیس در کشورهای غربی که خشن و تند است اصلا قابل مقایسه نیست، اینها هنرمندانه با مدارا پیش رفته و به نوعی رفتارشان الگوست.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به سوءاستفاده برخی‌ها از رفتار اخلاق‌مدارانه نیروهای فراجا در کشور، عنوان کرد: عده‌ای قلیل فتنه‌ای حساب شده و مهم را به راه انداختند، در آغاز اغتشاشات، همه سران فتنه به میدان آمدند و به شکلی فجیع نسبت به آتش زدن و کشتن اقدام کردند، اما مدیریت روند شکل‌گیری فتنه مهم‌تر از کنترل آن است.  

 

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: اینکه سران فتنه و بزرگان آن دستگیر شدند پیروزی بزرگی است؛ البته شاید روزی با همین فریب خوردگان به جنگ دشمنان برویم چرا که اینها در سلول فکری حبس بوده‌اند.

 

وی با تاکید بر اینکه جبران خسارت‌های اغتشاشات باید توسط کسانی صورت بگیرد که فتنه را به راه انداختند، گفت: تصاویر و فیلم افرادی که اقدام به قتل و خسارت زدن کردند ثبت و ضبط شده است، باید اغتشاش گران مجازات حقوقی شوند البته جرایم کیفری به جای خود محفوظ است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بر لزوم تامین معیشت نیروهای انتظامی تاکید کرد و خواستار جذب جوانان در فراجا شد.

کد خبر 1222768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha