ولایت فقیه؛ بی تعارف ترین اصل زندگی شهید هاشمی

پدر سردار شهید حمیدرضا هاشمی درباره تقید مثال زدنی پسرش نسبت به ولایت فقیه مطالبی بیان کرد.

سیدعلی هاشمی پدر شهید سیدحمیدرضا هاشمی، فرمانده شهید اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان و اهالی کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با اشاره به اینکه سیدحمیدرضا فرزند ارشد خانواده بود؛ اظهار کرد: تقید عجیبی به ولایت داشت.

 

وی افزود: هر کس در هر مقامی کوچکترین انحرافی از خط رهبری داشت سیدحمیدرضا بی تعارف مقابل می ایستاد.


پدر سردار شهید هاشمی در همین زمینه به ذکر خاطره ای از شهید پرداخت و بیان کرد: یکی از مسئولین از من خواست که حمیدرضا هوای او را داشته باشد؛ من منتقل کردم و حمیدرضا به من گفت" مخلص شما هستم" بعد از مدتی متوجه شدم با همان مسئول مشکل پیدا کرده؛ گفتم شما که مخلص ما بودی، چی شد؟ گفت شما هم حرف آقا را گوش نکنی باهاتون رفیق نیستم.

 

وی تصریح کرد: تنها کسی که برای سیدحمیدرضا ملاک بود، مقام معظم رهبری است که در تکیه کلام و ایمان و اعتقاد حمیدرضا وجود داشت.

 

پدر شهید حادثه تروریستی اخیر زاهدان ادامه داد: تا وقت شهادت من حتی درجه نظامی ایشان را نمی دانستم در حالیکه او جاهای زیادی ایفای نقش می کرد و در عمل فرمایش رهبری را در برابر دشمنان محقق می کرد که " دشمن اگر یکی بزند ۱۰ تا می خورد"

 

وی به نقل از دوستان شهید گفت: گاهی که در طول روز اگر جایی عصبانی می شد، شب هر جور بود ما را پیدا می کرد و از دلمان درمی آورد.
پدر شهید هاشمی با اشاره به اینکه حمیدرضا با اسم مستعار " سیدعلی موسوی" فعالیت می کرد؛ گفت: این اسم در واقع اسم پسرعمه او بود که سال ۶۵ در عملیات کربلای ۵ شهید شد و از شهدای ساری است.

 

وی افزود: خصوصیات و رفتار و کردار سیدحمیدرضا باعث شده بود من از سال ها پیش احتمال شهادت او را بدهم و امیدوارم خداوند از ما قبول کند‌.

 

سیدحمیدرضا هاشمی در ۱۲ اردیبهشت  سال ۵۷ در کرمان به دنیا آمد؛ پدر اهل ساری و مادر اهل کرمان؛ یک برادر و دو خواهر دارد و مادرش در سال ۸۳ مرحومه شده است.


این شهید متاهل بود اما فرزند ندارد.


گفتنی است؛ همزمان با سه شنبه ۱۹ مهر؛ مدیر و اعضای ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به اتفاق مدیرکل ارشاد با پدر این شهید بزرگوار دیدار و گفتگو کردند.

کد خبر 1222781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha