وحدت، لازمه پیشرفت جامعه و کشور است

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: لازمه پیشرفت هر جامعه ای، داشتن وحدت است چراکه اختلاف باعث ایجاد کینه و کدورت شده و جلوی پیشرفت را می گیرد.

«حجت الاسلام کاظم حریف» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: لازمه پیشرفت هر جامعه ای، داشتن وحدت است و باید وحدت قلبی باشد در این صورت و با کنار گذاشتن اختلافات، توطئه دشمنان خنثی می شود.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان عنوان کرد: باید همه فعالیت ها و اقدامات به صورتی باشد که وحدت پررنگ تر شود، حرکت های وحدت شکن باعث اختلاف شیعه و سنی و کاشتن بذر نفاق و کینه و کدورت می شود و با ایجاد وحدت و همدلی می توان زمینه پیشرفت و توسعه را فراهم کرد.

 

حجت الاسلام حریف با بیان اینکه ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول با عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: شیعه و سنی بین تاریخ میلاد پیامبر اکرم(ص) اختلاف داشتند که این تهدید تبدیل به یک فرصت شد و  در مناطق سنی نشین در مساجد برنامه های مختلف و متنوعی در این هفته برگزار می شود که خود باعث دلگرمی و وحدت می شود.

 

وی اضافه کرد: وحدت بین شیعه و سنی در جامعه امروزی و فضای کشور که به دنبال ایجاد اختلاف هستند توطئه های دشمنان را نقش برآب کرده است، پیامبر اکرم(ص) مقام و منزلت بالایی داشتند و این شخصیت را باید بیشتر به جامعه معرفی کنیم زیرا که در تمام صفات و اخلاق نیک، الگوی مسلمانان هستند.

 

وی با اشاره به اینکه ایشان شخصیت والای انسانی قبل از پیامبر شدن داشتند، تصریح کرد: از نورانیت معنویت و اخلاق پیامبر(ص) بیشتر می توان الگو گرفت و باید این شخصیت ها به جوانان معرفی شوند تا دچار انحراف نشوند.

کد خبر 1222797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha