حفظ و تقویت وحدت از مظاهر تقوای الهی و سیاسی است

آخوند قره‌باش گفت: ایجاد و حفظ وحدت اسلامی از مظاهر تقوای الهی و سیاسی است و در مقابل نتیجه اختلاف و درگیری چیزی جز عذاب نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «عبدالباسط آخوند قره باش» در مراسم گرامیداشت هفته وحدت در شهرستان کلاله اظهارکرد: وحدت اسلامی یکی از گفتمان های ضروری بین مسلمانان در عصر کنونی و از نان شب هم واجب‌تر است.

 

مدیر حوزه علمیه اهل سنت شیخ داز کلاله گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی تحرکات و تلاش های دشمنان برای ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب در ایران بیشتر شد برای همین امام خمینی (ره) با درک این موضوع که دو مذهب شیعه و سنی اتحاد بیشتزی داشته باشند ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول را با عنوان هفته وحدت نامگذاری کرد.

 

وی افزود: تشیع و تسنن پیروان زیادی در جهان اسلام دارند و باید بتوانند دیدگاه های خود را به هم نزدیک کنند چرا که وحدت زمینه اعتلای اسلام و مسلمین را فراهم خواهد کرد.

 

آخوند قره باش گفت: ریسمان الهی که خداوند  مسلمانان را به چنگ زدن به آن سفارش و تاکید کرده است، قرآن کریم است چراکه وحدت پیامدهای مثبت بسیاری خواهد داشت و در مقابل تفرقه و اختلاف، آسیب های فراوانی دارد که پیامبر اکرم (ص) به آن توصیه کرده اند.

 

وی افزود: ایجاد و حفظ وحدت اسلامی از مظاهر تقوای الهی و سیاسی است و در مقابل نتیجه اختلاف و درگیری چیزی جز عذاب نخواهد بود.

کد خبر 1222856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha